CLE1960 - Instagram å jag liksom!

söndag 6 juni 2010

Bubblan

Har ni sett det tv-programmet?
Man blir för några dagar instängd utan någon kontakt med omvärlden och ska sedan gissa vad som hänt medan man i godan ro bubblat, utövat yoga eller något annat avkopplande.
Nej, jag har inte varit med i programmet men det känns som om jag har varit i en bubbla ett antal dagar.
Tänk vad vackert väder kan göra med själen, i mitt fall ledde det till ett omedvetet medvetet frivillig media- och datorbreak.
Trodde inte att jag, en av de mest uppkopplade i norra Europa självvalt ens skulle komma på tanken att ’stänga av’, men det gick så bra så :)
Fast egentligen var det upplagt för egen supersurftid ’el masse’, mina män/pojkar har nämligen roat, eller roar sig på egen hand.
Min bästa älskade Perre har dragit iväg på hojsemester söderut, och här pratar vi inte Södertälje utan Tyskland, typ - erkänner utan att blinka att jag är grön av avund, inte över hojåkandet, nej gubevars - utan över upplevelserna, jag vill också!
Sebban den lilla festprissen var iväg på en 40-timmars technokryssning till Riga – technokryssning suck… jag säger då de techno!!! – är INTE avundsjuk.
Lördags morse 04.30 – ’Drar på efterfest till Mallis, kommer hem på onsdag’, messet kom från Leopold, den lilla glidaren och ja, Mallis är Mallorca.
Kan väl inte göra annat än att ge den ungen cred för ett garanterat något annorlunda sätt att efterfesta på, men som mor med något neurotiska anlag börjar förstås tankarna vandra, med vem, vart, pengar???
Ja säga vad man vill men festa kan de - mina söner!

Känns som om jag har en mailskörd som heter duga att ta hand om
Later
/Carina


4 kommentarer:

  1. Ja, inte blev det några efterfester på Mallis i den åldern! Snarare nåt sunkigt kök hos den som för stunden bodde närmast krogen. Påhittiga små liv du har:) Kram

    SvaraRadera
  2. Inget dåligt ställe han ska på efterfest till. Ja, efterfesterna var inte så långt borta om det öht blev något för vid 3-4 tiden var vi rätt nöjda trots allt.
    Ha en skön måndag!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, men framförallt ska han ha cred för att han faktiskt talade om det för dig! Snygg, smart och snäll, det är mamma upp i dagen=)

    SvaraRadera
  4. Haha vilka partynissar, du får säga vad du vill men jag tror nog de har ärvt det efter sin mor ;-)


    Här skiner solen och dagens latte ligger i magen, nu väntar tvätt och arbete.

    Kraaaaaaamm

    SvaraRadera