CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 21 januari 2011

Fredagskramper

Sitter här vid datorn
Dricker mitt kaffe, tar ett djupt andetag och försöker fokusera.
Surfar runt bland bloggar och nyhetssidor, allt i hopp om att finna inspiration till dagens Fredagsmail
Det går inte så bra.
Att det ska vara så svårt ibland.
Det krampar, tar emot.
Jag skriver ett par rader, redigerar, skriver några nya rader, funderar, klurar, googlar och letar info – suckar.
Känner mig degraderad, som en lite oduglig lort.
Hur jag än försöker får jag inte texten att falla i god jord. Jag saknar flyt, orden haltar sig fram, det finns ingen elegans, finess eller ironi i den över huvud taget. Känner hur frustrationen växer, kom igen nu Carro – leverera förtusan!!!
Jag ska vara ärligt och säga att det finns stunder i mitt skrivande då jag känner mig fullständigt enastående, då jag på allvar tror att jag kan ha förutsättningarna att kunna publicera något läsbart som fler än den ’inre vänligt sinnade kretsen’ skulle gilla och rekommendera.
I mina ljusa stunder blixtrar jag till, känner vinden i håret och orden flyter likt porlande vatten. Efter avslutad inspiration brukar jag luta mig tillbaka, läsa igenom mina fraser om och om igen, le åt att ’jag’ har tillverkat det mästerverk jag ser framför mig – ’tusan, jag kanske inte e så dum i alla fall’. Jag älskar de stunderna, den känslan som endast ett gott avsnitt versaler och gemener i en rätt komponerad ordning kan frambringa.
En lidelse för ordet och förnimmelsen av att ha presterat något som jag blir glad i hela kroppen av.
Det här blir bra, det här blir toppen!
Det är för dessa små stunder av total formuleringsharmoni jag genomlider denna nu pågående skrivkrampsångest.
Jag är ett offer för er uppmärksamhet.

I helgen jobbar Perre dag, båda dagarna, hela dagarna.
På lördag intar jag secket.
Farstaherrarna möter Hammarbyherrarna.
Vad småherrarna Sebban och Loppan ska göra alla dagarna har jag ingen aning om,
Helgen går fort, båda dagarna.

Dagvill
/Carina

10 kommentarer:

  1. Första gången jag kommenterar din blogg, brukar bara läsa annars. Vad fin du var idag (alla andra dagar oxå). Ser ut som en karamell! Var har du köpt de fina "vantarna utan fingrar"
    Kram
    L8

    PS Du har så kloka tankar och skriver superbra. Lovar att köpa din bok.

    SvaraRadera
  2. Jag är så avundsjuk på alla som kan ha chalk färgade plagg. Vill oxå! ;)

    SvaraRadera
  3. -> Hej L8 (eller om du nu heter Lotta!).
    Tack för din kommentar och kul att du skriver, sånt gillar jag =)
    Handledsvärmarna har jag köpt på Lindex för en spottstyver, tror det var 98:-

    Tack snälla ör du läser också.
    /Carina

    SvaraRadera
  4. Du är skitsnygg idag! (ja, du brukar ju vara det men jag gillar kombon. Enkelt men snyggt) Vissa dagar flyter allt medan andra inte. Hoppas att du får upp glöden igen även om jag är övertygad om att du skrivit fantastiskt.

    Trevlig helg!

    kram

    SvaraRadera
  5. Septemberflikkan tog orden från mig..
    Du är alltid snygg Carina men idag är det något extra över dig!
    Du verligen lyser....
    Hmmm, undrar vad som har fått dig att lysa så vackert;-)

    Ha en härlig fredag fina du,
    kram

    SvaraRadera
  6. Sitter också vid datorn och avnjuter en kopp java. Surfar runt bland favvobloggar där du är en av dem. Vill bara önska trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Corina corina...*nananananaaaaaaaaa*

    Ja du vännen, visst går helgerna fort....dubbelt så fort som dagarna under veckan. Visst är det märkligt?

    Skulle bara in och önskar dig en kulig helg!

    Jaja, osså är du snygg men det vet du ju att jag jämt tycker du är! ;-)

    Kraaaaaaaaam från Gammelbo

    SvaraRadera
  8. Läser inte bloggar lika ofta som förr, tiden räcker inte till men det är alltid lika kul att titta in hos dig. Kluriga texter och något lurt på G...
    Ha de,
    Camilla

    SvaraRadera
  9. Nu.. har jag gjort ett ryck och uppdaterat ;-)

    SvaraRadera