CLE1960 - Instagram å jag liksom!

söndag 2 januari 2011

Varför jag inte kan delta i Robinsson

Har aldrig skickat in någon ansökan, har inte ens tänkt tanken - säger jag lite frånvarande.
Fast det är inte sant, visst har väl alla någon gång tänkt tanken, eller?!?
Hur skulle det vara att delta i Robinsson?
Egentligen är jag inte särskilt intresserad av den där typen av 'grupptrycksprogram', fakta är att jag inte sett ett enda avsnitt från de senaste åren - Å det ÄR sant.

I fantasin kan jag föreställa mig hur det vore att vara där men sanningen är att jag vet varför jag inte skulle kunna vara med.
Mat skulle inte vålla något större problem, mitt humör är rätt jämt och jag blir inte speciellt påverkad av att leva på vatten och bröd (kokosnötter), blir nästan inte ens hungrig (speciellt inte på kokosnötter).
Värmen skulle inte heller bli några större svårigheter.
Nej, det som skulle sätta käppar i det berömda hjulet är håret.
Inte det på huvudet utan det andra, det på hakan, det på benen och det på överläppen - jag h a t a r alla dessa oönskade skäggsgtrån.
Fick inte mina personliga saker vara en förstoringsspegel och en pincett skulle jag inte överleva en dag. Här (hair) pratar vi inte några få spridda utan många i klungor som förökar sig i en takt som jag inte trodde var mänskligt möjligt.
Ähh, säger de som känner mig 'jag har då aldrig sett några skäggstrån på dig' - nej, t a c k a t u s a n f ö r d e t, jag är ju där fem gånger per dygn och eliminerar dem, det här är nästan ett heltidsjobb!!!
Och det är INTE kul. Inte på något sätt.
Denna hårmassa har hindrat mig 'el masse' genom åren, har inte kunnat göra ditten eller datten om inte möjlighet till privat vrå och förstoringsspegel och en pincett ingått i arrangemanget.
Vad jag valde för yrke när jag blev 'stor'?
Frisör förstås...

Hårresande
/Carina

5 kommentarer:

  1. Pincetten är en kvinnas bästa vän;)
    Jag skyller på barnen, efter dom har jag blivit hårigare.....Kram

    SvaraRadera
  2. Haha... håller fullständigt med dig. Hatar hår och jag har också en hel del av den obehagliga varan... Så inget Robinson för mig heller, inte utan pincetter och rakhyvlar gömda i bikinin... Kram snyggo!

    SvaraRadera
  3. God fortsättning!!! Ja du är allt en rolighetsminister.... hahaha....skrattar fortfarande...Du, när kommer den......BOKEN...!!??
    Kram♥

    Agneta

    SvaraRadera
  4. Hahaha - lika illa här och det blir värre ju äldre jag blir. är jag kanske hel-luden vid 65?
    Smet in här hos dig fast jag sitter på jobbet men jag behöver paus från siffrorna.......
    Kramar

    SvaraRadera