CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 3 maj 2011

Byt med mig!

Ja varför inte tänker jag!
Alla andra gör det ju.
Det är helt okej.
Numera accepterat i de flesta kretsar. Faktiskt
.
Nej, det handlar varken om partnerbyte eller anmälan till ’Bonde byter fru’, ’Far söker bo’ eller ’Familj skaffar hem’.
Det här är mycket seriösare än så.

Jag har en stark önskan om nya kläder.
Inte för att jag inte har några utan för att uppsättningen känns allt för van, för trist och där saknas överraskningar.
Då min ekonomiska status är vid fotknölsnivå tar jag istället chansen till föryngring genom lite klassisk swappning.
Jag anammar min kreativa sida, förenar nytta med nöje och uppmanar till att idka byteshandel med mig.
Nothing to lose… Liksom.
Försöker man inte vinner man inte och alla andra härliga klyschor på en å samma gång.

Vissa Odd Mollyplagg känns så nedrans rätt och plagg som verkar så rätt kan helt enkelt inte bli fel - åtminstone inte förens de hamnar i min garderob.
Då som först inser jag hur galet köpet var och hur illa jag passar i det. Så himla typiskt mig.
Sitter nu inne med lite kläder som aldrig används och till och med aldrig använts.
Dessa önskar jag byta alternativt sälja till förmån för annat - i mina ögon nytt och spännande.

1) #949 - Yarnbard Cardigan i färgen blush Stl.4
En ursöt bubbelgumsrosa skapelse med röda kanter.
Sprojlans ny dvs. aldrig använd.
Bytes exempel till en Fonda stl.3 – eller förslag.
2) #327 - Light Cotton Embroidered i färgen powder Stl.2
Favoritfärg med svarta broderier.
Köpt på Tradera, endast använd en gång, pga den är för liten till mig.
Bytes helst mot annan 327.a i storlek 3 – eller förslag.
3) #521 - Varsity Dress i färgen chalk Stl.3
Näe, hur mycket jag än testat så är den inte jag.
Använd en gång – säljes eller bytes mot annat förslag i storlek 3.
4) #527 – Tenfold Knit i färgen lila Stl.2
Japp, jag älskar denna kofta – skulle ha den varje dag… om det inte var för den lilla detaljen att den är för liten.
Denna underbaring i bomull bytes endast mot en samma lika fast i storlek 3.
5) # 233 - Lovely Knit i brunt Stl.3
Underbar bomullskofta med rosa snören och broderi på ärmen.
Hade funkat helt perfekt om jag hade något som matchade i garderoben.
Jag byter denna till annan LK-kofta i annan färg men stl.3 – eller kom med förslag.

Öppen för förslag (hmpf…)
Maila mig på cle1960@gmail.com eller slå en signal på 0709-940765

SuperSwapparen
/Carina





6 kommentarer:

  1. Intressant tanke det där med swap...jag har nyligen skrivit ett inlägg om min (sjukliga) ovilja att sälja klädpaltorna. Men om man får ett fint utbyte. Hm. Kanske så jag ska göra. Tack.

    Hälsningar en gammal Mollymatrona:)

    SvaraRadera
  2. Den rosa koftan är jag intresserad av, men jag har inget i din storlek att byta med. Du kan maila mig om du känner för att sälja den.
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Så synd att det inte är i min storlek för det är en ypperlig idé. Återanvända och släppa ifrån sig godbitar som inte blir använda.
    Kram,
    Loo

    SvaraRadera
  4. Mycket fina saker! Har tyvärr dåligt med kläder i storlek 3.....

    SvaraRadera
  5. Hellu dear!

    Har inget som passar dig vännen men lovely knit:en var snygg, tyvärr dock inte min storlek.

    Här i Gammelbo är allt som vanligt igen efter Danmarksresa och jag börjar äntligen komma ikapp med vilandet (det är drygt att ha semester) ;-)

    Kraaaaaaaaaam från mig till er!

    SvaraRadera
  6. HEJSA,

    JEG ER MEGET INTERESSERET - ER DE STADIG TIL SALG?
    KAN DU MAILE MIG PÅ

    starsailor@youseeme.dk

    Kram fra Danmark ;-)

    Lotte Bjerrekær

    SvaraRadera