CLE1960 - Instagram å jag liksom!

söndag 1 maj 2011

Det man inte visste!

Vet inte om ni minns.
För ett knappt år sedan drabbades den förening som jag fortsatt till viss del är inblandad i av en pedofilskandal.
Ledaren, en kille född -88 var en av 'de mina'.
En kille som jag tagit till mitt hjärta.
Jag tyckte synd om honom, min modersinstinkt triggades då jag hade känslan av att han var lite utanför gänget. Det kändes som om han liksom försökte passa men hela tiden var lite utanför. Jag brukade prata med honom på msn och han var en av de första som jag tillfrågade då det behövdes en extraledare.
Han ställde alltid upp och var, i mina ögon fantastiskt bra med 'knattarna'.
Han utbildade sig till väktare vilket ännu mer stärkte min känsla av att han ville ha 'en plats' i gruppen, sökte respekt.

Jag kan helt ärligt säga att jag i min vildaste fantasi inte hade en aning om vad som pågick. Inget jag såg under mina år som lagledare tydde på att något var galet.
Verkligen ingenting.
Min första reaktion var också att någon illvillig person hade hittat på det hela, att någon som ville honom illa dragit en fuling.
Ack vad fel jag hade.
Fy så ledsen jag blev. Och besviken.
Här om dagen hade TV4 Stockholm ett inslag om hur man från Farsta IBK har tacklat det hela - det inslaget ser ni här nedan.









Allt är inte alltid vad man tror att det är.
/Carina

3 kommentarer:

  1. Ha en fin vecka!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Kommer ihåg att du pratade om det.....
    Saker och ting har väl rörts upp efter Patrik Sjöbergs avslöjande.

    SvaraRadera
  3. Förstod inte riktigt, var ledare född -88? Eller utnyttjade han en pojke som var född -88?

    SvaraRadera