CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 23 maj 2011

Måndagsstämning!

Jag älskar mina svarta stövlar från Ilse Jacobsen.
Vid minsta antydan till dåligt väder har de åkt på och jag har likt ’Petronella från Plaskeby’ (fast utan paraply) glatt stövlat iväg till pendeltåget.
Mina kollegor har misstroget kikat på mina skodon och med en lätt fnysning (eller möjligen fnissning) avfärdat dem som något märkligt och ovanligt.
Som den hundägande och trendkänsliga individ jag vill påstå att jag e anser jag nog att ett par ’Ilse’ bör finnas i varje välklädd kvinnas garderob.
Idag var vädrets makter äntligen med mig.
Imorse öste regnet ner och mina stövlar fick sent omsider bekänna färg.
Lycklig som ett barn stampade jag så vattnet yrde i de vattenpussar som hade hunnit bildas.
Och för första gången gav kollegorna tummen upp när jag stegade in på kontoret.
Nu skiner solen igen.
Jag går barfota mellan skrivare och kontorsförråd.
Kollegornas blickar vittnar åter om en viss misstro över min valda fotbeklädnad (om nu barfota kan betraktas som en beklädnad? - och varför är det helt ok med ett par solbrända, välmålade (alltså tånaglar) kvinnofötter men helt uteslutet med ett par håriga bleka herrfötter? – och kräver denna fråga ens ett svar?).
Stövlarna ligger för stunden väl utspridda under skrivbordet.

Imorgon är en spännande dag, även för en stämmorookie och obildad typ som jag.
Vad som är föremålet för spänningen är inget mindre än ännu en årsstämma.
Ja ja, jag vet – det låter kanske inte särskilt upplyftande men enligt säkra källor lär det bli en tillställning som det kan ryka om, lite av årets ’happening’ inom penningförvaltningskretsar.
En stämma där allt kan hända.
Jag håller ställningarna, pressen är på och ’alla’ kommer vara där.
Men, inga ord från mig!

Barfotabarn i stämmomood
/Carina

7 kommentarer:

  1. ha ha... dina kollehor skulle förmodligen storkna om de såg mina orkidelila högglossiga 3/4 hunterstövlar då :) T o m barnens dagiskompisar tittar fundersamt på dem och de brukar ju inte vara några stilpoliser direkt...

    Spännande med stämman imorgon ... ;)
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Här på landet bara älskar vi gummistövlar, jag har både fula och fina....det beror ju på vad jag ska göra. ;-)

    Kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Dom är ju för snygga dina stövlar:) Men hade du verkligen inget på benen;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Du skriver ju för roligt, ja men ett par kvinnofötter som har målade tossar är finare än en mansskonk.

    kramar!!!

    SvaraRadera
  5. "Vid minsta antydan till dåligt väder har de åkt på och jag har likt ’Petronella från Plaskeby’ (fast utan paraply) glatt stövlat iväg till pendeltåget."
    Hahhhhaaaa, åh fattas bara tofsar i håret, en vid varje öra!
    Du är knäpp!!! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Odd Molly är alltid så rätt :D h.www.bimbofashionblogg.fi

    SvaraRadera
  7. Så fin klänning, har den med fast i rött. En klassisk Odd Molly som alla borde ha i sin garderob.

    Kram
    Erika
    http://erikaeveryday.blogg.se/

    SvaraRadera