CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 11 maj 2011

Igår onsdag

Ibland har man ingenting att säga.
Det är som det är.
Igår var det där och nu är jag här.
Eller hur det nu var.
Här är gårdagen i bilder. Alltså min gårdagseftermiddag.
Och mina bilder.
Det var en trevlig stillsam stämma utan några incidenter.
Hmm, incidenter på en årsstämma hör jag er tänka.
Japp, här kan det hända grejer kan jag lova (tänker då inte på det matkrig som utspelar sig bland stadens aktieägande pensionärer då de i jakten på en extrabit smörgåstårta eller en gratis penna klämmer sig fram mellan bord och funktionärer, kastar sig över hallongrottorna, kastar ner en kladdkaka i handväskan, en lax innanför västen eller snor åt sig sett fång tulpaner under armen) – och det är alldeles sant, alldeles jättesant.
Förutom ’hagalna’ överåriga figurer förekommer även en ansenlig mängd med ordningsvakter och livvakter på stämmotillställningarna.
För en tid sedan klev ’Milton Security’ fram och på ett mycket diskret sätt informerade om läget.
Företagsledare med personskydd etc. etc.
För en nyfiken person som jag med svunna polisambitioner är detta förstås bland det mest spännande man kan tänka sig.
Självfallet tog jag (med ögon som tefat och hakan i knäveckshöjd) emot informationen på ett varsamt taktfullt och diplomatiskt sätt.
Som den finkänsliga individ jag gärna vill framstå som nickade jag allvarsamt och lovade dyrt och heligt att allt som sägs på stämman stannar på stämman.
Utan att blinka eller se till eventuella följder tog jag på mig ansvaret att ha koll på eventuella misstänkta varelser.
Självfallet gjorde jag detta med stolthet, bravur och stor skicklighet.
Var så nöjd.

Inga ord från mig
/Carina


Inför stämman

Utanför jobbet

Sergel Plazas slitna korridor tillika dagens utsikt

Jag och kollega

Mitt tåg hem

Mina fötter på sätet - sicket sätt...

Hem ljuva hem - rosé och datortid

Ombytt, långhårig, trött men nöjd.

2 kommentarer:

  1. ha en fin kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Man riktigt ser hur nöjd du är över att få krypa ur begravnings-kostymen, syns att du är liiiite trött också;) Kram

    SvaraRadera