CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 31 maj 2011

Kick out

En trippel portion med äppel/rabarber/jordgubbspaj (hembakad) dränkt i 1 ½ liter vaniljsås.
Därefter x-antal crackers med tjockt lager med smör, brieost och fikonmarmelad – njutning.
Precis så såg min middag ut igår.
Japp, precis så.
Behöver jag nämna att Perre jobbade?
Visst är det grymförjäkla gott att ibland vältra sig i onyttigheter, utan rim och reson äta direkt från kastrullen, vända utåin på skafferiet och sleva i sig med fingrarna (jösses vilken gris jag är). Det är så osannolikt befriande att inte behöva l a g a maten eller tänka på GI och andra fåniga dieter.
Att matmässigt ta en ungkarlskväll.
Mina ungkarlskvällar brukar iofs bestå antingen av sushi eller bruna bönor, således de rätter som inte står högt på Perres mathimmel – men jag orkade bara inte åka och handla, därav paj och crackers.
Senare tog jag faktiskt tag i min inre mumlande och svidande röst genom att ställa mig på Orbitrecken, inte för att det på långa vägar kompenserade mitt tidigare kaloriintag men det dövade det dåliga samvetet. Lite.
Jag kravlade mig upp för trappan och stöp i säng. Mätt.

Idag skiner solen och det är dags för Kick Out med jobbet.
Vi var som mest 10 personer som jobbade med att administrera Bolagsstämmor och nu är det dags för någon slags gemensam avslutning och en klapp på axeln för väl uträttad insats.
Jag tänkte iofs hänga med ett tag till men tar gärna med mig lite cred på vägen.
Efter lite sammanfattning är det femkamp på Grönan som gäller.
Hmm, Gröna Lund!
Suck, Femkamp!
Inte vara så´n Carina det blir nog väääldigt kul. Och trevligt.
Ja, sällskapet är iofs trevligt, det måste jag instämma i.
Såg att Jay Smith & Von Benzo skulle lira där ikväll.
Är väl ingen superfan, men får jag möjligheten kommer jag sannerligen ta mig en flukt.
Karln må vara blond och ha obehagligt bleka ögon, men han sjunger som en gud.

Glufsaren
/Carina

5 kommentarer:

  1. Hahaha - perfekt middag enligt min åsikt ;) Jag har även provat varianten ett paket Ballerinakex + nästan 1 liter mjölk med gott resultat :))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott. Vill ha gräddädel och fikonmarmelad....

    SvaraRadera
  3. Åh vilken middag;) Hälsa Jay! Kram

    SvaraRadera
  4. mmm paj är fint! ;-)

    Nu sitter det väl skönt med lite långledigt för Trollet, hoppas bara gubben också är ledig så du inte behöver äta paj varje dag. *hihi*


    Stora kramar från Gammelbo till er noll8:or!

    SvaraRadera
  5. Det är min melodi det där! Och ÅH vad roligt det var att läsa ikapp lite här! Du är en fantastisk skribent och man blir glad av dig. Stor kram!

    SvaraRadera