CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 26 maj 2011

UGG i like!

Det är modebloggare man ska vara.
Det har jag konstaterat efter att ha fått i mig både smått och gott samt traskat tillbaka till kontoret med en underbar söt ask innehållandes ett par ascoola UGG Classic öronvärmare (lämplig bild kommer vid lämpligt tillfälle), världsbäst UGG-impregnering, ett UGG USB-minne (!!!) och en Odd Mollykortlek.
Allt utan att betala en spänn.
Sån´t gillar jag.

Kan gott tänka mig en framtid som proffsminglare, bli överöst med diverse unika presenter, känna mig exklusiv, utvald och sjusärdeles speciell.
Jag kan förstå att vissa bloggare ordnar träffar, klubbkvällar etc. etc. – menar att ingen gör väl inget om det inte för något gott med sig.
No hard feelings.
Dagens något sena lunch tillbringandes således på butiken Mathilde.
Där presenterades nyheter från UGG Australia, bla. kommer det till vintern några riktigt schyssta varma varianter (med räfflad sula) som kommer kunna konkurrera med förra årets ’heta hittar’ som Sorel och Timberland.
Där fanns också flera träskovarianter, herrmodeller och flip-flopps – just träskomodellerna är inte mina favoriter men erkänner att de ser smått tuffa ut.
Vad jag däremot föll som en fura för var en superläcker väska.
En härligt rosa stickad variant som jag med dagens fantastiska rabatt ’bara’ hade behövt betala (host, host) strax över 2000:- för, nej – den fick inte följa med hem.
Så måste jag nämna de fantastiska, underbara och supersmarriga Macaronkakorna, alltså de var löjligt goda.
Först tänkte jag inte ta någon, sen tänkte jag en (man vill ju inte vara oartig) – sen var det kört. Liksom i trans sökte sig mina nyfikna och giriga händer mot de överdådiga kakfaten, mmm - cocos, ahhh - lakrits, mums – jordgubb…
Efter att ohämmat glufsat i mig min femte kände jag plötsligt hur jag var i allas blickfång och en liten kö hade bildats bakom mig.
Smått generad mumlade jag genom kaksmulorna något ohörbart om att jag inte ätit någon lunch, log och bestämde mig illa kvickt för att det var dags att avlägsna mig.

Men så var det de där med att skriva om mode.
Jag kan tycka en hel massa men frågan är om någon skulle tycka att just mina åsikter vara så pass intressanta att någon skulle återkomma för att ta del av just dessa.
Nog för att jag fortsatt har en 'dröm' om att jobba som en 'personal shopper', men...
Näe, jag ska nog hålla mig till det jag gör.
Fortsätta att leva som en Lopploella och skriva diverse nonsens.

Macaroncakes forever
/Carina




4 kommentarer:

  1. Gratis ÄR bäst ;-)
    Haha du skriver så jäkla roligt ! DET är du superbäst på :-) Uggisarna ser superfina ut... får man längta till höst & vinter redan nu ?

    SvaraRadera
  2. Vilken glidare ;) Jag har inte smakat de där små bakverken men antar att det skulle vara svårt att få bara en haha. Å du - väskan är verkligen löjligt läcker!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oooooooh macaroons! Kunde du inte ha hällt ner ett av faten i handväskan;) Fina saker du fick, skulle också kunna tänka mig en framtid som proffs-minglare:) Kram

    SvaraRadera
  4. Ser smarrigt ut!Kul med allt som är gratis eller? Jag överlevde faktiskt 21km förra helgen. 2timmar och 12min lunkade jag på genom Götet.

    SvaraRadera