CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 maj 2011

Fredagsbloggeri

Den härliga värmen är äntligen här igen (igen!).
Eftersom jag (åter) bytt plats på jobbet och numera (åter) stoltserar med ett eget litet bås har jag nu privilegiet (nåja, fortsatt gäller att ställa sig upp, buffa upp dörren och ta fem ordinära steg framåt) blicka ut över ett soldränkt spårområde vid Stockholms Central.
Nu lockar väl inte stressade resenärer, pustande bussar och griniga taxichaufförer direkt till någon sommarfeeling, men nog finns den ändå där – förväntan om kommande lediga dagar.
Jag är en tacksam typ, älskar det mesta med sommaren.
Trots (eller kanske ’bara för att’) detta är min första sommarsäsong som kollektivtrafiksresenär hyser jag inga farhågor inför pendeltåg utan luftkonditionering, tunnelbanevagnar utan möjlighet att öppna fönstren eller svaveldioxiddoftande innerstadsbussar. Bortsett från tjuriga pollenallergiker, svettindränkta illaluktande människor och oklippta tånaglar kan jag stå ut med det mesta.
Väl inne på jobbspåret kan jag meddela att det blivit ytterligare förlängning på mitt uppdrag.
Om det beror på min förträfflighet eller mer är av en pragmatisk karaktär låter vi vara osagt.
Men då jag trivs och mig veterligen inte har gjort några större klavertramp beror det sannolikt på det förstnämnda. Förstås.
Nytt ’sistadatum’ är mitten av juni (med reservation för ytterligare förlängning).
Ser hur mina lediga sommardagar raskt minskar i antal.
En lätt panikkänsla far genom märg och ben, anar hur kontot för brun-utan-sol produkter kommer skena iväg. För mitt inre ser jag sten och betong istället för sandstränder och kluckande vatten, dofter av avgaser istället för nyklippt gräs och kontorsstol istället för solstol. Jag blundar och hör Perres manande stämma ’du-måste-jobba-Carro-måste-jobba-jobba-jobba’.
Hmpf…
det skär i mitt sol –och ledighetstörstand hjärta. Men om sanningen ska fram, jag sitter inte i den ekonomiska sits där jag har råd att tacka nej till ett sådant erbjudande.
Vuxenpoäng på den?

På lördag ska PerreVPK möte.
Nej då, han har inte gått och blivit vänsterliberal på gamla dagar. VPK står för VärdePappersKlubben.
De där mötena har en tendens att bli något ’blöta’ vilket i sin tur brukar innebära att det sällan är någon idé att boka in något för söndagen. Om man säger.
Sebban ska visst på födelsedagsfest. Låter kul
Loppan ska säkert göra något han också. Han brukar göra det.
Låt värmen ta över min frusna kropp

Köpte en Dodge,
fick den billigt eftersom hjulen var Cheva…
Holy cow
/Carina

7 kommentarer:

  1. ha en fantastisk helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Klart du får stanna kvar för att du är skit-bäst!! Kan väl inte bero på nåt annat:) Håller tummen för att du hinner få lite sol på dig i sommar i alla fall. Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh ! jag har nog missat HELT att du fått jobb. Gigantgrattis ! Håll ut ! Slantarna rasslar in, så då kan du bara sticka ifrån dom illaluktande folksen med oklippta tånaglar & åka på en restresa till SOLEN :-)
    Jättestort grattis & lika stor kram !

    SvaraRadera
  4. T-banan funkar fint på sommaren eftersom den till största delen går under jord - eller det kanske din linje inte gör förresten :o) Pendeln däremot är mindre kul - se för guds skull att få en plats intill dörrarna och INTE i solen. Se där några ovärderliga? råd från en luttrad resenär :)
    Kram på dig och njut av soooolen!

    SvaraRadera
  5. Grattis till förlängingen!

    Jag har ingen tid eller ork att blogga så jag försöker kika in lite då och då istället. :)

    Hoppas du fått möjlighet att sola näsan idag, vi har haft klarblå himmel och varmt!

    SvaraRadera
  6. Ler stort varje gång du besökt mig! Ja Google fick spunk där ett tag ;) men nu vet du ju vem jag är gift med :))

    Grattis till förlängning!! Utmärkt!!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Grattis!
    Men förstår ditt dilemma. Kan man inte få vara mammaledig lite då och då? Skulle ju vara nice nu när barnen är så stora :)
    Jag som aldrig lyssnar på vädret, tittar ut och tar på mig det som passar just då, det brukar fungerar. Men i år har jag blivit lite nojig - inför helgen så lusläser jag allt. Vill ju så gärna att det ska vara SOL. I år har vi inte bokat ngn utlandsresa heller och då vet jag ju inte om jag får någon sol alls! Inte kul alls! Klämmer nog in en helgtripp till Barcelona iaf, även om sambon säger att vi måste hinna få ihop altanen först. Midsommargästerna för väl sitta på plintarna, eller??
    :D

    SvaraRadera