CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 2 maj 2011

Metro

Det var det där med tunnelbana (åhh, ska hon börja tjata om tunnelbana igen???).
Nej då, det går utmärkt att åka tunnelbana (host, host…, har senaste veckan åkt pendeltåg – vilket helt klart är att föredra) gratis morgontidning får man också.
Att läsa Metro har vuxit från rutin till ett begär. Ett måste och ett schysst sätt att börja dagen på. Helt enkelt.

Här om dagen läste jag att statusuppdateringarna på Facebook som handlade om hur mycket användarna har tränat tydligen slår nya rekord.
Jodå, jag kan förstå att en del känner sig peppade av att läsa hur mycket andra tränar, själv känner jag mest irritation över statusfält som översvämmas av löptider och gymbesök.
Sån e jag (mina coola träningskläder till trots).
Nej jag är mer en smygare.
Tränar i min takt utan att känna behov av att få bekräftelse och berätta för hela världen om det.
Jag är inte särskilt politiskt engagerad men kände ändå att sossarnas nya Super Mario look a like Håkan Juholt (lägg märke till hur diplomatiskt jag lade fram detta och inte berättade om att jag även läst att vissa tycker att han påminner om en tysk porrfilmstjärna vars namn jag inte minns. Säkert.) planerar att höja bensinskatten, avskaffa monarkin och uppmana till fortsatt vargjakt. Alltså nu vet jag inte hur den där 'Juholtarn' tänker men inte samlade han några pluspoäng hos mig. Han har inte bara ett hyfsat osympatiskt utseende, han kommer dessutom med (i mina ögon) korkade uttalanden (he he, en liten del av mig insåg just att det faktiskt kanske är något positivt ;)

En annan sak som äntligen är bevisad är att ’daglig shopping gör oss friskare och förlänger livet’.
Ja vi kvinnor har förstås känt till detta sedan urminnes tider men nu har även forskarna konstaterat det samma – jag förstår inte poängen att behöva kosta på en forskarstudie i ämnet. Att shoppingen både ger motion, näringsriktiga luncher, ökad livskvalitet och psykiskt välbefinnande kunde jag berättat för en bråkdel av vad studien säkerligen kostade.
Inte nog med detta, att shoppa innebär också att man bidrar till det ekonomiska välståndet och medverkar till arbetstillfällen. Basta.

Slutligen så har man i en undersökning konstaterat att man genom att le mot andra mår bättre.
Genom att le mot andra skapar man en emotionell sympati för andra vilket påverkar en sinnen positivt – jädrar i havet vilka bra saker man får ta del av genom att läsa Metro.

Å som pricken över moset har jag nu passerat över 600 inlägg.
Grattis Carina, väl jobbat .
Tack Carina

/Carina

5 kommentarer:

  1. Söta söta vackra Carina <3
    Både dina kommentarer hos mig och dina inlägg här är bara för härliga:-)
    Inga krusiduller här inte, me like!
    ja, dessa träningsfreak har jag massor av på min fbsida..
    Läser deras inlägg om hur många mil de nu har sprungit, hur mycket de längtar tills morgondagen då de kan göra om det igen osv..
    Samtidigt som jag läser det sitter jag oftast i soffan med en stor skål av Cheeseballz i mitt knä och oftast då i klänningar för de smiter inte åt om magen som ett par jeans gör:-D
    Jaja...
    Och visst hjälper shopping!!
    Efter min fredag med surtanten och den låga husförsäljningen så shoppade jag en klänning sen på kvällen, kändes genast lite bättre;-)

    Läste inlägget nedan om det man inte visste,
    tänkte genast också på tanten som jag råkade ut för...Finns många psykon runt om en som man inte har en aning om tyvärr...

    Hoppas så att få träffa dig IRL någon gång;-)

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Tack för alltid roliga och träffsäkra inlägg från dig!
    Ler och skrattar ofta högt =0)
    kram
    Kristina

    SvaraRadera
  3. &00 inlägg - imponerande - jag har en bit kvar ;) Dukarna jag babbalar om heter CoulorCatcher och kan köpas bla på ICA (röd förpackning). Om man slänger in en eller ett par i maskinen tillsammans med sin tvätt så drar de åt sig ev. överkottsfärg som annars skulle missfärga tvätten. Fiffigt va :)
    Kram snygging

    SvaraRadera
  4. Jag har också ett beroende av de där gratis tidningarna, fast i mitt fall blir det City för den är närmst när jag stannar till med bilen på väg till jobbet. :)

    Jag var också duktig förr med pärmar osv, men just nu är jag inne i en svacka med att vara duktig just där. Eller - problemet är att jag måste bli färdig till att köpa pärmar. Så enkelt är det! Dåligt va!!?? Nån dag så ....minsann å då ska jag investera i fler pärmar...idag kanske??
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  5. Det är bra jobbat, 600 inlägg och mycket underhållande
    läsning också :-)
    Det är alltid roligt att läsa dina kommentarer trots att jag inte är någon mastodont bloggare.
    Kram!

    SvaraRadera