CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 16 september 2010

Å hur var namnet?

Sorry, har snöat in på detta med namn.
Tänkte delge er ytterligare lite namnkuriosa (hmm, som ni brydde er?!?)
Hette som ’flicka’ Liedholm, och varit mycket nöjd med det (sträcker på ryggen när kopplingen till fotbollslegenden Nisse tas upp).
Träffade Hacke, som skulle bli min blivande make och söners far – Hacke heter (hette) Hans Erik Ericson, fantasin flödade väl inte direkt i det Ericsonska hemmet när det namnförslaget kom upp.
För mig var det helt uteslutet att gifta mig till Carina Ericson, baahhh – nej fy för den lede så trist och opersonligt (sen bör det väl tilläggas att jag vid den tiden kände två Carina Eriksson å jag var inte särskilt förtjust i någon av dem).
Så, Carina (jag) kom på den briljanta idén att slå våra namn samman, så föddes efternamnet Ericlidnågot eget som också våra söner skulle ta med sig vidare i livet.
När vi gick skilda vägar tog jag dock tillbaka Liedholm men behöll Ericlid för boyzens skull.
Nåväl, jag träffar Perre, denna fantastiska människa – Perre heter, Per Erik Eriksson hehe… näe skojar inte (å behöver jag nämna att vi ’ännu’ inte är gifta…).
Så kan det gå!
Ödet tyckte tydligen att det var Eriksson som gällde, det är bara jag som har gått motvals och envist vägrar inse fakta å andra sidan funkar ju Ericlid fortfarande lika bra (förutom det faktum att folk emellanåt har svårt med uttalet, hur jädra svårt kan det vara att säga Ericlid???)

Fruöken
/Ericlid

1 kommentar:

  1. Ericlid borde väl inte vara några som helst problem att uttala rätt?!

    Jag är född med ett efternamn, tog ett annat efternamn när jag blev 18. När jag gifte med behöll jag mitt efternamn och lade till mitt namn. Nu har jag så långt efternamn att det är svårt att få plats med på blanketter. Men det är ganska unika iallafall ;)

    Kram från V

    SvaraRadera