CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 27 september 2010

Premiär för hösten!

Om jag inte minns helt fel har jag i flera kommentarfält tjattrat om att jag vågar vägra hösten.
Här sätts det minsann inte på sig någon höstjacka innan kalendern gått över till oktober, strumpor används under november, december, januari i övrigt endast i undantagsfall. Stövlar däremot används med fördel året runt, företrädesvis sommarstövlar under sommarhalvåret. Mössa återfinns som huvudbonad om temperaturen underskrider 10- och handskar om ratten är så kall så jag riskerar köldskador.
I runda slängar kan man säga att jag gillar sommarmånaderna och att klä mig lätt, vi har så lång tid av kyla och elände framför oss så höst/vinterkläderna kommer garanterat få göra rätt för sig.
Men, idag slog hösten till i det annars fagra Fagersjö och höstjackan fick göra sin premiärtur.
Trivs verkligen i jackan men känner att den inte kommer att klara de kallaste vinterdagarna – det blir till ännu en investering (Perre, nu har du julklappen klar :) )
Till denna militärgröna skapelse hade jag en begie topp från 'Provrummet', den är i Large och jättefin, dock får man dra ner den hela tiden eftersom den har en benägenhet att liksom åka upp över bysten (irriterande), runt halsen min nya fantastiska schal från ’Vintage by Fé’ – bara älskar färgerna i den.

Allt för idag
Over and out

/Carina

4 kommentarer:

  1. Du har ju helt klart köpt den jackan i den snyggaste färgen:) Här har blåsit nordan i dag, får nog inse att det är höst och plocka fram Lovely Knitarna i ull:( Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh snygga jackan!!! Hoppas jag också snart är lycklig ägare till en sådan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tjusigt bruden!

    Jackan är verkligen underbar. =)

    Har en kompis som går i shorts till snön kommer och barfota i tofflor. Hon plockar fram dem i april nån gång så där ligger du allt i lä. ;-)

    Kraaaaaam

    PS. Har pratat med Johanna och hon fixar loggan och retuscheringen utan problem. Hon kommer på torsdag men vi måste pratas vid om hur det ska göras och hur det ska levereras. DS.

    SvaraRadera
  4. Attans- men vad kan du göra liksom? Du MÅSTE ju ha en jacka i vinter med?

    Och självklart fixar jag chokladfri efterrätt till dig=)

    SvaraRadera