CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 15 september 2010

Namnstatistik

Min bloggande vän och tillika undersökande journalisten Josanne var vänlig nog och plockade fram lite statistik om de namn som jag hade som förslag för mitt namntillägg.
En stor del i min namnnoja handlade om att jag ville heta något eget, något unikt.
Statestiken för mina förslag såg ut på följande sätt;
Cleo: Antal bärare 124 kvinnor och 11 män.
Catinka: Antal bärare 17 kvinnor och 0 män
Calea: Antal bärare 1 kvinna och 0 män. .
Med denna info i bakfickan borde det inte ha rått någon tvekan…,
så fråga mig inte vad denna plötsliga önskan om att heta Cleo kom ifrån – jissesamalia, snacka om delirium (och en 'viss' mån av yttre påverkan...).
Tack och lov att jag hann landa på jorden innan Skatteverket hann sätta tänderna i den felaktiga blanketten, some times you loose some times you win.
Skulle boka domänen för mitt företag, men nix - den var bokad :(
Så nu kommer hemsidan heta, www.caleas.se istället, får duga.

The (second) one and only
/Calea

2 kommentarer:

  1. Hehe, kul med namn ju! Jag fick för mig att jag skulle byta till Medea för några år sen. Fint namn men sååå opassande till mig. Jag behöll Linda men svängde till ett annat efternamn ist. Så kan det gå! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Guten Morgen!

    Åh en egen domän...så kul tycker nörden. *hihi*


    Jag har redan 3 namn så jag behöver nog inga fler tror jag.

    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera