CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 25 januari 2011

Så ska den sitta!

Fick frågan ’Om du nu är så nedrans tjock som du säger hur kan du se så bra ut på bilderna?’
Som den korrekte och ordningsamme person jag är ska jag naturligtvis besvara frågan.
Käre frågeställare; Jag får börja med att tacka för komplimangen, när det gäller bilderna är svaret följande:
Ställ dig något bredbent ena benet lite framför det andra, sträck på ryggen, höj hakan (alternativt sänk hakan, ej för dig med anlag för dubbelhaka – då är det en lätt höjning som gäller), vrid kroppen något, ut med bysten, dra tillbaka axlarna, in med magen blicka djupt in i kameran – smäll av cirka 500 bilder.
Å vips, jag kan garantera att på någon av dessa bilder kommer du se båda smäcker, snygg och vältränad ut – välj den bilden. Publicera.
Ett annat tips att plåta något uppifrån - dödssynd är att bli fotograferad underifrån = paddavarning.
Skulle du mot förmodan ändå inte känna dig nöjd är en ’slimspegel’ ett alternativ.
Ni vet en sådan man hittar i ’Lustiga Huset’, risken med en sådan är att man ser ut som Långben – beroende på utgångsläge eller om du tillhör ett dvärgsläkte kan denna metod ända vara att föredra.
Ett annat förslag är en hederlig korsett, ja ni läste rätt.
Idag finns fantastiska tortyrliknande snörliv som formar kroppen likt en Jayne Mansfield kopia (bortsett från det blonda håret) en sådan kan med fördel användas vid speciella tillfällen.
Möjligen något omständigt att få på sig och om möjligt ändå krångligare att ta av sig. Men det funkar, jag lovar.
Kräng på dig en sådan och du kommer bli Nattens Drottning.
Och sist men inte minst – Klä dig aldrig i för små kläder!
Att jag sedan har begåvats med konsten att ’klä’ mig smal gör ju sitt till.

Dagens är den ’nya’ Varsity dress i military.
Storleken är 4:a och se, inga valkar – så här ledigt ska den sitta.

Klädexperten
/Carina
P.s Glöm inte att även solen har fläckar och att en bild kan ljuga.

16 kommentarer:

  1. Jag borde nog få folk som läser min blogg och som tycker att jag ser smal ut att komma hit och läsa detta inlägg!! Så här är det!! Det gällar bara att ta bra bilder,... så ser man smal ut ;-) Jag får ofta höra att jag ser smal ut på mina bilder, vilket jag inte är!! Men tydligen har jag rätt teknik när det gäller att ta bilder!! That's the trick!!
    ;-)

    Kram.

    SvaraRadera
  2. JAAAAA!!!
    Precis så är det!!
    Och du din höna pöna som kom in till mig och sa att jag var så smal och skulle vara tyst :-D
    Jag gör ju faktiskt bara precis som du hjärtegrynet mitt :-))
    Klä sig rätt, ta många bilder, posera rätt, välja ut rätt bild;-)

    Så jäkla bra och på tiden!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet!! Det ska jag tänka på :)

    Ha en trevlig kväll! Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Japp, that is the way. Synd bara att jag inte alltid får till det. :)
    Attans vad snygg du är i Varsity!

    SvaraRadera
  5. Jag måste träna på detta med kort ser jag. Tack för tipset. Du är jättesnygg som alltid.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag får ändå inte till det. Och att fråga sambon är big no no. Han lyckas på ngt vis få till det underifrån och med resultatet JÄTTE.

    Fingrade på en Varsity igår och attans vad mjuk och gosig den är. Du är supersnygg i din!

    kram

    SvaraRadera
  7. Ställer mig genast och tränar framför spegeln!

    Om du kunde ge lektion i naturliga miner så vore jag lycklig. Du ser alltid nöjt glad ut eller lite full-i-fan-glad. Gillar det :)

    Kram från V

    SvaraRadera
  8. Håller med om att den här sitter bättre! Men din 4:a ser mycket längre ut än min. Sen tycker jag att en slim-spegel låter toppen:) Kram!

    SvaraRadera
  9. Skitsnyggt!
    Inser att bättre kamera, tålamod och slimspegel behöver inhandlas. :D

    SvaraRadera
  10. Underbara tips på hur man ska stå för att vara snygg på bild. Tack för dem :)

    SvaraRadera
  11. 'Haha! Du är så sjukt bra! Det där med uppifrån är ju en grymming. :-) kram på dig snygging!

    SvaraRadera
  12. Ang CN så kan jag hålla med dig till viss del. Jag gillar inte deras huvor och att det är CN-loggor stort på vissa plagg(samma med OM. Gillar ex Grandmas men den kunde gärna få vara utan stora loggan på ryggen ex). Lite för mycket rock/tonår över de plaggen. Sen kan en del brodyrer också tar för stor pltas. På Jasper har jag dock överseende med ryggloggan då tunikan är sååå skön ;-) kram

    SvaraRadera
  13. Hahaha! Du skriver så fantastiskt roligt!
    Och så är du ju skitsnygg!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Håller också med dig, den där satt klart mycket snyggare på och sen får man ju räkna med att den drar ihop sig lite vid första tvätten och då vill man ju inte ha den slimslimmad från början.

    You've got mail!

    Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  15. Kurvig och kvinnlig... stört skönt tycker jag. Jag får ofta höra, oj mår du inte bra du är så mager... Meh jag väger 65 kg, det sitter på rumpa och ben. Väldigt smalt ansikte så det är ju det som göret...att jag ser sjuk ut alltså... Olikheter är upplyftande...
    Nu ska jag in på tradera och buda på ett Mini Gown, wich me luck. Äger ju inget OM plagg så den blir förhoppningsvis den första :)

    SvaraRadera
  16. Du skriver skitbra!!
    Jag är på en liten viktresa just nu och har fram till idag mest använt slt 4. Mitt mål är inte att byta storlek utan att mina nuvarande kläder ska sitta snyggt. Siffran spelar väl ingen roll!!

    KRAM

    SvaraRadera