CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 19 januari 2011

Uppdatering bilen!

Jag blir så jäkla upprörd, förbannad och mållös.
Vi ringer försäkringsbolaget för att meddela den nya skadan på bilen.
Då det är en smitning saknas det motpart, med andra ord får jag stå för hela självrisken – surt.
Har ännu inte hört något om ett gammalt ärende så passade på att kolla statusen även på det.
Den skadan skedde en eftermiddag på Skärmarbrinksvägen i höstas. Jag stannar för att bilen framför mig stannar, helt plötsligt börjar den framförvarande bilen att backa, jag hinner inte börjabacka förens – BOM!
Kvinnan i stadsjeepen for ur bilen med orden ’åhh, jag såg inte dig, du har så liten bil’.
Hon var superstressig för hon skulle hämta barn på dagiset bredvid.
Vi tog varandras uppgifter och bra var det med det.
Allt var så solklart så jag avböjde att ta uppgifter från det manliga vittne som såg det hela – mitt pucko =(
Nu säger man på Försäkringsbolaget att hon motsäger det hela, att det var JAG som kört på henne.!!!
Till dig säger jag bara SKÄMS MÄNNISKA, hur har DU mage att ljuga på det sättet.

Dessutom blev det inte en skråma på hennes stora bil men däremot märken på min.

SKÄMS SKÄMS SKÄMS
Ledsen å arg
/Carina

10 kommentarer:

  1. Nämen fy fan på ren svenska vilka idioter det finns! Ge mig kärringens adress ska jag skrämma vett i henne! Usch vad jag tycker synd om dig....Kram

    SvaraRadera
  2. Maken till fräcka människor det finns. Hoppas att det löser sig.

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt att människan har mage att ljuga på det viset. Fy!

    Kram från V

    SvaraRadera
  4. Men fy fan, hur är det möjligt? Det finns människor som inte ens borde våga sova om natten. Jag tycker synd om dig.
    kram

    SvaraRadera
  5. Men raring, du ser helt förstörd ut :(

    Håller helt med dig. Ett stramt hem är inge roligt.
    Det är ett projekt att få till den rätta känslan, man har att göra ett tag.

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  6. Nej fy f*n vilka människor det finns!!! Hur hon kan sova om natten är en gåta... Det är nästan så det är bud om att man borde åka hem till henne och köra på kärringens bil en mörk natt, helst med en lastbil eller nåt så det blir riktigt synliga skador så hon får smaka på sin egen medicin...
    kram

    SvaraRadera
  7. Herregud att folk inte skäms...se för guds skull till att ta vittnen nästa gång och lita inte på någon hur trevliga de än må vara.

    Hon fick väl skäll av gubben när hon kom hem som gjorde att hon nekade sen.

    Kraaaaaaam från Djävulsbönan

    PS. Håller med Madde, jag är själv jättesnäll och skulle aldrig ljuga om en sån sak men om någon var elak mot mig så skulle jag lugnt kunna hämnas. En lång rispa i lacken en sen natt vore inte heller helt fel. DS

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Så fullständigt oförskämt att bete sig på ett sådant sätt. Att rent ut ljuga och tyvärr är det väl så att man litar på människor och tar inte vittnesuppgifter. Hoppas att det löser sig och så kan du ju visa kvinnan på vår upprördhet över hennes osmakliga sätt.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  9. I min värld exsisterar inte sådana människor, för mig är det helt oacceptabelt att man inte tar sitt ansvar. Jag blir så arg att jag skakar!

    Skäms skäms!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  10. Jag blev påkörd av en bilist när jag cyklade, han såg mig inte eftersom han inte hade skrapat rutorna på sin bil. Jag blev sjukskriven i 7 mån, med en axelskada. Jag bet sönder en tand i kollisionsögonblicket, förutom det skadade jag ett ledband i en fot och en lillfingerskada. Vi skrev kollisionspapper på plats + ett vittne. Motparten skickade aldrig in sitt papper till sitt försäkringsbolag, trots påminnelser. Efter 1 år fick jag besked om att jag inte skulle få någon ersättning, det gillades inte heller som arbetsskada (jag var på väg till jobbet), eftersom jag blev påkörd av en bilist. Då är det meningen att hans bolag ska ersätta mig. Jag kontaktade en jurist, som inte ville ta i ärendet, det skulle ändå inte gå "min väg". Jag överklagade, och skickade nya handlingar bl a. Två år efter olyckan fick jag rätt, och blev ersatt. Men det var mycket jobb jag fick göra alldeles själv, killen som körde på mig ringde inte ens och hörde hur jag mådde dagen efter olyckan.

    Butta

    SvaraRadera