CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 24 april 2010

Debuten avklarad!

Då var debuten avklarad, Mollyträffsoskulden tagen och alla dialektförbistringar utredda.
Hade idag nöjet att träffa tre fantastiska nya bekantskaper.
Kontakten började lite trevande, fem minuter senare var snacket i full gång, härligt.
Shoppandet inleddes på Åhléns nya fina avdelning, mittemellan en ’Runaway dress’ och en ’Wigwam’ ringer min gamle vän Frallan (ni vet Rustamannen).
Frallan som gärna har ett finger med i det mesta undrade mycket passande om jag var intresserad av några biljetter till Odd Mollys provkollektionsutförsäljning, vänta nu… ’Finns det tigrar i Afrika?’, ’Är zebror randiga?’ eller ’Finns det vatten i havet?’, klart som tusan att jag var intresserad!!!
Då jag var i city, å han vid Gullmars hade vi ett litet problem.
Den rådige slänger sig förstås på första bästa rätta tunnelbana för biljettupphämtning.
JAG var alltså villig att offra liv och lem, hälsa och skönhet gå emot mina hårt inarbetade principer för att hämta dessa biljetter, det visar lite av Odd Mollys starka påverkan på mina sinnen (å vad gör man inte för att impa på sina gäster;)
Ynklig rädd ensam med handväskan hårt hållen i famnen satt jag där, folk stirrade på mig, lukterna välde över mig och jag mindes varför jag alltid tar bilen när jag ska ta mig från punkt A till punkt B
Nåväl, färden avlöpte utan incidenter och vi kunde fortsätta vår väg mot denna, för oss Mollyisters heliga plats, ett utförsäljningsmollymecka – ohh yeahhhh.
Å som vi fyndade =)
Fler butiker avlöpte varandra och en härlig lunch med tillhörande rosé intogs i solskenet.
Shoppingmatt men glad kramade jag om mina nya vänner.
No bullshit, jag gillade er verkligen – vilka underbara ’Mollydonnor’
Tack Anka… hmpf…AnnaCarin, tack Su.. hmpf..Josanne, tack Linda och tack ’lillasyster’ Ann-Sofie – det var ett sant nöje att träffa er.

Väl hemma gjordes en sammanfattning och ett snabbt konfererande med mig själv.
Tror jag att jag hamnade i Läge 1, ’Den lätt neurotiske babblaren’ (kämpade med Hegeforsarna),
Å mina nyvunna bloggande vänner briljerade inte en enda gång med produktnamn eller serienummer

#1960
/Carina








16 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag och vilken TUR att snälla Frallan ringde med värsta lyxgrejjen! *avis* Vi har iofs också varit på en härlig Molly dag men ingen utförsäljning.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fattade ju att Rustamän var bra på Rustamänsaker men att det infattade Mollyutförsäljningar hade jag aldrig kunnat gissa. Du får hälsa och tacka som tusan!!!
    Det var svårt att hålla inne med just serienumren jag kände hur de bubblade i halsen och ville ut hela tiden, men jag kämpade, kul det lyckades och att de likt Hegeforsarna höll sig på avstånd ;o)
    Ni var rakt av helsköna!!! Hoppas verkligen på en nästa gång! Kram!!!!!
    Psst! Du har en stalker till...

    SvaraRadera
  3. Första en stor tack till chaufören Sebbe som skjusade in oss til Centralen. Sen ett stort Tack till er 3 tjejer som kom med tåget och ville förgylla min och Carinas dag. Samt ett stort Tack till Frank som satte punkten över i på vår dag och gjorde så vi hamnade på OM utförsäljning. Mkt folk var det och många plagg att känna, prova och dregla över. Blev nöjd med mina fynd och det tror jag ni andra oxå var. Vi avverkade även OM butiken samt andra butiker med Molly. God lunch och välbehövlig sittpaus i solen var ju oxå en hit. Kändes lite tomt sen då ni 3 tjejer försvann iväg till era tåg. Jag oc Carina var in en sväng på O´Learys och var garanterat i minoritet bland alla Djurgårdshejande män. Men vad gjorde de efter en sådan total lyckad dag i glada OM vänners lag.
    Kram till er alla =)
    AnnaCain

    SvaraRadera
  4. oh vilken perfekt timning med utförsäljningen precis igår!!! Ska bli kul att se vad alla fyndade! KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Vilken dag ni hade!!!! OM försäljingen kunde väl inte komma mer lägligt!!!

    Solsken hos er precis som hos oss men vi satt inte ute.

    kramar

    SvaraRadera
  6. Först ut - Jisses vad jag älskar sättet du skriver! hihihi Sen - GUD vad ni är fina och vad ni verkar ha haft roligt. Skall bli roligt att få träffa dig snart. Kram gumman

    SvaraRadera
  7. Tack för allt! Vi är så nöjda, både jag och lill-syrran. Utförsäljningen var definitivt en bonus:) See you! Kram

    SvaraRadera
  8. Åhh guuuuuuuu va ja ä' avis. *dalmål* ;-)

    Förstår att det blev mycket att bära på till slut, ni spräckte väl budgeten för flera månader framöver. *hihi*

    Jätteglad att ni fick så kul men det förstod jag ju att ni skulle få.

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  9. Roligt att läsa om er träff! Jag måste säga att jag ångrar mig en aning, var mycket nära att anmäla intresse till att följa med på er shoppingrunda. Hoppas jag kan hänga med om det blir fler gånger.
    Tack för en underhållande blogg!!

    SvaraRadera
  10. Haha, känner mig medskyldig till att du plundrat hushållskassan

    Kul det blev lyckat !


    Frankie

    SvaraRadera
  11. Supertack för Lottatipset! Storleken var rätt men färgen fel, rosa och så mycket volanger på en smurfliknande brud som jag skulle bli.... slående, men kanske inte på det sätt jag vill=)Just nu har jag siktet inställt på ett par Gardenia Zip från Blocket, håll tummarna att den andra köparen backar ur....

    Förmodligen blir det ingen lotta förrän i höst (om nån vänlig själ slänger ut sin svarta fyra på Tradera då), som arbetslös känns det halvsmart att lägga fyratusen på en kappa jag inte kan använda nu, åtminstone så ser Dr Evil sådär skeptisk ut som bara han kan när han säger "jamen du vet bäst, gör som du tycker blir bäst, klart du ska ha en jacka" Eller så är det jag som tolkar in att han ser ut så kanske....:-P

    Sjysst att nån mer än jag som inte är [a)datanörd a´600 akademiska naturvetenskapspoäng b) går runt i mörkblå polotröjor c) ägnar fredagskvällen åt att räkna ut hur många liter såpa det skulle ta för att fylla Globen med såpbubblor] som uppskattar det episka storverket Starwars! Nu känner jag mig mindre ensam i universum!

    SvaraRadera
  12. Ska jag vara riktigt ärlig så ångrar jag mig att jag inte shoppade loss mer också på utförsäljningen. Blev nog lite skrämd av alla tokiga kärringar därinnne;) Klart vi ses nån mer gång! När du minst anar kommer bönderna igen! Kram

    SvaraRadera
  13. Tur för min ekonomi att jag var långt ifrån OM-utförsäljningen, jag tror faktiskt inte jag kunnat hålla mig utan köpt mycket. Här nere i Skåne finns inga sådana tillfällen eller också har jag missat dem.

    SvaraRadera
  14. Ja våren här i norr verkar ha missuppfattat saker och ting!! I dag har dom lovat mer snö, drog på hästarna täcken i dag igen. Det blåste småspik och såg riktigt otrevligt ut i luften (snö!).

    Ni verkar ha haft det underbar, är grön av avund över det ni fått vara med om. Bara utförsäljningen måste ha varit en underbar grej!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  15. Åh vilka härliga bilder på snyggaste mollybrudarna!!!!
    Vi hade ju vår egen träff i skåne där vi saknade våran Josanne och tänkte och pratade om er flera gånger och undrade hur ni hade det:-)
    Nu ser jag att ni hade det kanon och fick gå på O M utförsäljningen!!!
    Vilken lyx:-)))
    Ha det så bra,
    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Sååå - bättre sent än…
    Tror att det är all time high på kommentarsfältet – kul,
    här kommer lite svar :

    ->Jeanette
    Japp, ibland har han bra timing, den gamle Frallan 

    ->Josanne
    He he, han har sina fördelar, vissa människor är det bra att hålla sig väl med 
    Förstår att det måste varit tufft att hålla inne med alla serienummer, men när det gäller nummer så är vi glädjeflickor rätt hyfsade på dessa – så de e ok ;)
    Jepp, klart vi måste göra om det, håller tummarna för att Frallan kommer ihåg oss vid nästa utförsäljning (till hösten kan man tänka?).

    ->AC
    Sebban e tackad.
    Instämmer lunchen var toppen å Djurgården torskade :(
    Men helheten av dagen får ändå fem tummar upp.

    ->Fengxumamma
    Ha ha, helt plötsligt, när jag skulle skriva ditt bloggnamn så ser jag att du inte hette ’Fenixgumman’ som jag slarvigt nog skrivit utan Fengxumamma – så tokigt =)
    Å tajming kallas det visst!

    ->Sanni Bus
    TACK TACK TACK, det värmer och inspirerar till nya stordåd ;)
    Å visst, japp – är jättenyfiken, ska bli trevligt som tusan!

    ->Linda G
    Förstår att lillsyrran var extra nöjd, hon gjorde grymma klipp – hälsa och gratta.
    Fast har för mig att du också fick med dig ett å annat fynd från dagen.

    ->Maria
    Hehe, ääälskar dialekter.
    Med släkt i Värmland så kan mamma värmländska, mina tappra försök låter rätt patetiska…
    Och kan meddela att vår dag var helt underbar, ingenting på minuskontot här inte.

    ->Elisabeth
    Men ser man på en ’ny’ bekantskap, kul =)
    Lovar och svär på att du hade varit MYCKET välkommen att hänga med.
    Dessutom hade du kunnat göra gruvliga fynd på vägen.
    Så nästa gång (för det kommer garanterat bli fler) är står du överst på välkomstlistan.
    Å så tackar jag för komplimangen – det värmer i hjärtat och man lusten att skriva får sig en skjuts framåt.

    ->Frallan
    Hehe… damerna var lyriska över ditt intiativ =)

    ->The Queen
    Det var så lite så, då mitt andra hem heter Tradera så lovar jag dig att hålla utkik efter en svart LottaLotta. Men öhhh, Gardenia Zip vad e det???
    Tolkningar är till för att tydas och jag kan aldrig tänka mig annat än att din tolkning av Dr.Evil betyder annat än att du SKA ha en alldeles egen LottaLotta, man måste ju ha något ståndsmässigt att gå på arbetsintervjuer i ;)
    May the force be with you!

    ->Linda G
    Japp, tusan hakar vad det svider – varför tänkte man inte på det?
    Skumt, jag brukar ha fyndradaren men måste ha ställt in fel sikte…
    Ähh, vadå bönder, ni e inga bönder – man kan vara nog så bonnig även om man bor i storstan.

    ->Efva
    Det var så mycket folk och dåligt med provrum, men visst fanns det fynd att göra, men det var lite ’man ser inte skogen för alla träd som står ivägen’ känsla.
    Tror inte att du har missat något liknande tillfälle nere i Skåne, såvitt jag känner till har bara Odd Molly dessa egna utförsäljningar en eller två gånger per år i Stockholm, till dessa behövs dessutom en personlig inbjudan.

    ->Livet i Byn
    Din stackare, såg idag att MER snö var på väg in över landets norra delar under Valborg – tur att du har lite sol och värme att blicka fram emot.
    Tyvärr vet jag inte när nästa utförsäljning blir men OM jag får reda på det så lovar jag att berätta för dig, vem vet – du kanske har möjlighet att svischa ner till Stockholm över en helg då 

    ->My odd reality
    Japp, visst var vi tjusiga hihi…
    Pratade med personalen i Mollybutiken som berättade lite om er framfart för någon månad sedan, det lät kul.
    Förstår att ni saknade Josanne, det var en kanonpingla, henne lånar vi gärna flera gånger =)

    Kraam till er alla
    /Carina

    SvaraRadera