CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 23 april 2010

I´ts Mollytime!

Imorgon lördag ska jag på mitt livs första ’Mollyshopping’ – eller första å första…
Har genom åren lyckats prestera ganska väl på egen hand och på senare tid med hjälp av Anka…hmpf…AnnaCarin så själva shoppingen går säkerligen lysande.
Nej vad jag talar om är den första Odd Molly shoppingen i samlad trupp!
Tillsammans med ett par rödhättade nytatuerade dialektorerande supermollyfans kommer jag att gå i en färgglad kolonn genom stadens gator, tillsammans ska vi dissekera butikernas Odd Mollyutbud och sätta sprätt på leenden och lön.
I ärlighetens namn gillar jag helst att stå i provrummen själv (inget ’valk on fame’, här liksom), känner mig för egen del dessutom rätt stilsäker så ofta blir det bara förvirrande med andras ’goda råd’
Fast tror just inte jag behöver tänka på någon provhyttsnoja, har för närvarande inga ’cravings’ som hägrar.
Å till saken hör att stadens kyrkråttor jämförelsevis just nu framstår som förmögna små rackare, nåja, man har ju de vackra plastkorten i plånboken och skiner solen kanske det måste luftas, humpf…, för de där OM-solbrillorna är ju bara sååå fantastiskt tuffa…
Men mest upptas mina funderingar av hur jag framställts via bloggen, tankeverksamheten går på högvarv, vem tror de att jag är å vem e jag öhh!?!
Tack vare mitt emellanåt okontrollerade ordflöde har jag på något outgrundligt sätt lyckats framstå som en intressant, galen och helskön person – hehe, moí???
På nämnda bloggande person finns två olika lägen.
Läge 1 - ’Den lätt neurotiske babblaren’; I detta läge hamnar jag allt som ofta när jag är lite nervös, har tagit på mig en för stor ’rock’ eller tror att jag förväntas vara underhållande. I läge 1 brukar även ordvitsarna avlösa varandra, Arne Hegerfors framstå som blek och omgivningen kan lätt störas av ett återkommande hysteriskt skrattanfall.
Läge 2’Den dämpade iakttagaren’; Här hamnar jag om jag känner mig lite utanför, lite oinsatt, lite novis eller möter mina babblande övermän. Det finns mao en stor risk att jag på lördag landar som en mumlande panelhöna då jag sitter med ett gäng Mollyexperter som namedroppar produktnamn eller slänger sig med serienummer.
Sen finns det väl (tackålov) ett ’Läge 3’ – här är jag nog som jag är mest, en salig blandning av det mesta.
Nåväl, ser fram emot en lite udda lördagsunderhållning och klippan Sebbe offrar sin sovmorgon för att köra in oss till stan (tack Bubbe).

I morse fick jag dra iväg på brandkårsutryckning alá Leopold, den sonen må ha många goda sidor men ordet framförhållning och planering ingår inte i hans repertoar.
Men klart man ställer upp :), vad har man annars mammor till???
Med andan i hals kom jag sedan på två hjul till Parima, började känna mig som Chewbaccas syrra - så en vaxning stod högt upp på priolistan.
Nu är benen vackra som nypolerade golv så låt solens strålar flöda…


Kram
/Carina – Carro – Carre
Just name it, I´ll be there

5 kommentarer:

  1. Åh kan tänka mig att ni har hur skoj som helst och en massa fnitter. :) Skulle mer än gärna varit med. Imorgon ska jag få min beskärda del av mollyshopping tillsammans med ett gäng tjejer. Ser verkligen fram emot det. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha precis vem som helst, Mollybloggare, Barack Obama, Elin Kling, Elvis Presley, Bobba Fett eller Gandhi himself vore privilegierad som får träffa DIG! *insåg just att de senaste tre alternativen tragiskt nog är döda*

    Din blotta uppenbarelse kommer vara succé nog. May the Force be with you Master Stairwailker!

    SvaraRadera
  3. Ha det bäst nu, jag tänker på er och önskar att jag kunde fått vara med Er.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Tack för i dag! Du är ju precis lika härligt galen som jag trodde:) Detta gör vi om nån gång! Kram Linda
    (Hade med mig en väldigt nöjd lilla-syster med sina fynd i påsen hem!)

    SvaraRadera
  5. Tack för n superduper Dag ihop med dig, Joseanne, Linda och lillasyster:)
    Kram till er alla
    AnnaCarin

    SvaraRadera