CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 12 april 2010

Vem tror hon att hon är???

Jaha, då har hon fått storhetsvansinne också!
Först skriver hon smått märkliga krönikor om Odd Molly i allmänhet och om dess sympatisörer i synnerhet. Hon tror att de mest ivriga anhängarna tillhör en sekt där man tillber den där Oddullah Holknekt och enbart lyssnar på Molly Philipsson.
Hon talar om sig själv i tredje person och har sedan mage att langa upp en massa bilder på sig själv på stortavlor och affischer.
Suck, herrejisses, vem tror hon att hon är den där Carina???

Idag är det avrapportering hos Arbetsförmedlingen igen.
Har sån nedrans ångest för det.
En del av de jobbiga i dessa samtal är att jag i grunden gillar att vara hemma vilket man INTE ska gilla, förstås…
Och egentligen har jag inte så dåligt samvete för att jag är arbetslös isig utan mest för att jag inte bidrar till hushållets inkomst, att jag inte har några arbetskamrater att smågnälla över, inga långledigheter att se fram emot och inget jobb att ’klä upp sig’ til.
Har snart varit hemma i 1 år, fatta så snabbt tiden går… hade förstås tänkt att göra något vettigt denna tid men vad har jag gjort – nada!!!
Trots mina idoga jobbansökningar, dagliga letande på nätet och bläddrande i diverse dagstidningar känns det som om jag måste förklara varför jag ännu inte fått något jobb – ’Jag, en kvinna i mina bästa år, socialt kompetent och allmänt alert!’
Självklart kommer de å fråga om jag har nyttjat mitt eget nätverk, vilket jag gör, har gjort å som iofs har bidragit till flera intervjuer – men med tiden börjar detta kännas som ’att försöka kränga begagnade bilar till min bekantskapskrets’.

Nä - bara att ta tjuren vid hornen
Later dudes
/Carina

4 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt på fullt allvar funderat på om jag inte skulle försöka skriva "en kvinna i mina bästa år, socialt inkompetent och allmänt lat" för att se om det iaf ger en reaktion? Om inte annat vore det förbaskat kul! Och icke att förglömma- min bästa och mest effektiva jobbannons genom tiderna är fortfarande "Jag är en bagare som vill baka andra bullar"....

    vilket iofs ger upphov till en annan frågeställning: vill man verkligen jobba för nån som på fullt allvar tycker en sån ordvits är kul, ärtig och som kan tänka sig att anställa en bondkomiker??

    SvaraRadera
  2. Första sidan i nästa ansökan klämmer du in en STOR bild på ditt ansikte, då hugger de direkt!

    Som svar på ett inlägg av dig hos mig... Ungefär som Fonda, inte mindre...

    Hoppas AF gick bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Nä, arbesförmedlingen är väl ingen "hit". Jag jobbar ju inte heltid men vägrar stämpla upp för då måste jag ju gå till dem och det vill jag inte. HUA!

    ~Ingrid

    SvaraRadera