CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag

Skärtorsdag ja…, dagen då alla kärringar ska dra till Blåkulla.
Är det inte ett himla tjat om Blåkulla – varåvarannan status på Facebook beskriver färden till Blåkulla, alla fyndiga tv-reportrar önskar de kvinnliga medverkande en trevlig resa och traktens ungar smyger runt och tigger godis med en kvast i näven…
Nix, här har ni kärringen som går motvalls, jag åkte till ICA Maxi och storhandlade.
Då resterande människor av kvinnligt kön enligt utsago skulle vara på resande fot hade jag räknat med lite stillsam shopping och fri väg i butiken. Sicken blåsning och dubbeltji fick jag för jag kan härmed komma med följande sensationella scoop.
ICA Maxi är det förtäckta Blåkulla, guubevare mig väl – det var här ALLA landets kärringar hade samlats, om jag bara vetat…

Har ni tänkt på att göra något till 100%, jag har gjort det – eller snarare har jag tänkt på när folk säger att de har gjort/tänker göra/avser att göra något till 110%.
Alltså, tänker man göra något till 110% så innebär det väl att man tidigare inte givit 100% utan kanske bara 90%, för har man krafter kvar har man uppenbarligen tidigare inte givit 100%, menar att 100% alltid bara kan vara max just 100% - är ni med mig?
Ja, ja… de kanske bara är ett talesätt…

Tänkte på en annan sak, detta med sin profilbild på MSN, Facebook, Linkedin osv osv.
Om jag förstått saken rätt är en profilbild tänkt att visa vem man är och hur man ser ut – så varför i hela fridens namn lägger man ut bilder på hus och hem, favoritlag, hundar och katter eller alla sina barn på sin profilbild???
Det är ju DIN MSN, Facebook, Linkedin osv osv., inte ditt hus eller ditt lags, inte din hunds eller din katts ej heller dina barns profilsida – såklart är man fylld av glädje över nämna saker och föremål, men det är en helt annan historia.
Stopp, ’missförstå mig rätt’, jag älskar djurbilder, barnbilder, husbilder etc. och jag har full förståelse för att man känner nöje och stolthet över både hundar och ungar, så ett tips är att skapa ett litet webbalbum för dessa bilder, då kan vi alla glädjas åt dem =)

Såja – då har jag lyckats dissa tre företeelser i samma Fredagsmail, bra jobbat Carina…

Påsken i övrigt kommer sannolikt tillbringas mest hemma
Lite ’kolla-in-huset’ hos Susse & Patrik fredag
Lite påskmiddag för släkten lördag
Lite jäsa i soffan söndag…
OCH avser att lätta på allt vad dieter heter under påsken - smågodis here I come....*mooooooohahahahaaa*


Chicken
/Carina

8 kommentarer:

  1. Formel 1 och Gulaschsoppa är genvägen till våra hjärtan vet du väl :-)

    Jag var med Maria till Blåkulla idag, eller närmare bestämt till ännu en Odd Molly-butik, i Nora den här gången...men det blev några andra plagg och som plåster på såren fick jag minsann en Caol Ila till påsk...

    Glöm inte att använda hjälm på eventuella kvastresor....

    Mr Odd Molly (Post Fire Dew)

    SvaraRadera
  2. Nej, man får aldrig vara i solen om man haft malignt melanom. Det går bra för mig i min ålder men min 16 åriga dotter som fick det förra sommaren kan inte eller vill inte förstå. Klart man blir bitter som hon som är så ung men man har ju inget val...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. Man kunde ju önska att det var skoj ;0) Men nä, hon var femton då hon fick beskedet. Hennes satt på exakt samma ställ som mitt och såg ut som mitt gjorde från början. Lite ironiskt när dom säger att det inte är ärftligt...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. hahaha Du skriver så bra. Men jag håller med dog i mångt och mycket. Ica ÄR 2000 talets Blåkulla med sura kärringar som kör över en med deras vagnar istället för kvastar och Trollkarlar som snor mjölken mitt framför snutan på en. Gällande Msn bild håller jag återigen med dig!! Vem fasiken vill se en katt eller ett hus i profilbilden? Säger det något om dig som person mer än att du har en katt och ett hus? Är man inte "mer än så" så är det ju nästan lite synd om personen kan jag tycka.. (Säger hon som ibland har ungarna som profilbild... Men faktiskt... Är jag inte mer än så just nu ibland... MAMMA) (Ja och OM idiot möjligtvis ;) )KRam gumman

    SvaraRadera
  5. Jag handlade i morse. Var tvärlugnt! Kram och Glad påsk!

    SvaraRadera
  6. Här kommer en rapport från Blåkulla ;-)

    Det är rätt ensamt här på Blåkulla(läs sängen) för gubben har gått ner för länge sen för att titta på Formel 1. *suck*

    Håller med dig till fullo om profilbilderna, dock har jag syndat förr just nu har jag en bild av 2 av mina gullungar på MSN. Jag brukar faktiskt ha mig själv.

    Däremot tillhör jag mycket stolt kategorien - Våga Vägra Facebook. =)

    Nu ska jag gå ner och äta frukost men skriver mer i brev till dig som antagligen kommer nu i Påsk.

    Påskkramar i massor!

    SvaraRadera
  7. Håller med dig ang profilbilderna. Ska man ändå lägga in en egen bild så kan man väl använda en bild på sig själv. Det låter som att du får en mysig helg och njut av god mat, dryck och GODIS! Jag själv kommer från Blåkulla, på riktigt. Området som jag växte upp i heter Blåkulla så idag har den här häxan varit till Blåkulla och ätit mammas påskmat.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Hej,

    Jag har en bild på min Merry som profilbild och tatuering:) Tycker om dig ändå ;)
    Kram AnnaCarin

    SvaraRadera