CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 22 april 2010

Trädgårdsarbete...

Två plusgrader och snöblandat regn – vad kan vara bättre förutsättningar än dessa för lite avancerat trädgårdsarbete.
Perre som liksom jag är vän av ordning och reda har under sin vakna tid tillbringat den med att husera på våra ägor.
Efter två dagars slit råder det nu en exemplarisk fascistordning på våra 311 kvadrat.
Maskarna sorterade i storleksordning, knopparna noterade och gräsmattan minutiöst kammad - gud nåde det blad, det barr eller den kotte som stör denna nyvunna ordning.
Även jag har faktiskt varit med på ett hörn, drog fram stora bultsaxen och gick lös på allt från träd till buskar, kände mig lite ’wild and crazy’ när jag gick bärsärkargång över äppelträdet, risken är stor att det trädet aldrig mer kommer att bli sig likt…

Hemmansägare Eriksson i krattartagen

Måttligt road hund


'Ren' rabatt och välansat äppelträd (med betoning på VÄLansat)

Hertiginnan i acton, notera Molly-teen under trädgårdsstassen...

Arboristen

/Carina

Som lön för mödan fick Perre idag ett fint paket - en alldeles ny, alldeles häftig och alldeles egen Xperia X10. Lycklig som ett barn sitter han nu och fingar på sin nya leksak =)

5 kommentarer:

  1. Underbart med trädgårdsarbete eller hur?

    Jag log igenkännande när jag läste ditt föregående inlägg om dofter. Shalimar var även min första riktiga parfym. Jane Hellen-flaskorna ser jag framför mig med tjejens ena ansiktshalva på schampot och det ändra på balsamet. kommer du ihåg ölshampot och dess doft?!

    SvaraRadera
  2. Om man klipper ner ett träd med fina blommor jättejättejättemycket så kommer det inga persikor sen på sommaren. Vad som däremot kommer är en bistert rynkad hyresvärd. Men nu kommer vi till poängen: nämnda hyresvärd/äkta man/förälder/annan trädgårdsägare kommer ALDRIG mer försöka sig på att sätta dig i arbete med dylika ting igen.

    *alltså det var ju naturligtvis inte jag som klippte sönder persikoträdet. Det var.... en kompis till mig. Typ.*

    SvaraRadera
  3. Åh herremingud vilken ordning ni har i trädgården *impad*

    Skicka genast hit arboristen och Herr Eriksson, här finns flera tusen kvadratmeter kanonstökig trädgård att ta hand om. ;-)

    Fnissar för mig själv åt dina dofter. Shalimar har jag också haft så klart, hehe vad trodde du. När jag var ännu yngre vad det musk som gällde och det köpte man i små glasrör. De innehöll bara några droppar men parfymen var dryg som bara den och räckte jättelänge.

    Just ölshampot som Anna2 nämner tänkte jag direkt på när jag läste din artikel, vilket påhitt. Jane Hellenflaskorna finns fortfarande kvar och det var inte så många år sen jag köpte dem för att jag blev nostalgisk.

    Jag gillar också Clean, har warm cotton just nu. Men till vardags har jag en annan parfym som jag faktiskt tycker är bättre och inte luktar lika starkt men håller längre, nämligen Estee Lauders Pure White Linen.

    http://www.fragrantica.com/images/perfume/nd.5595.jpg

    Du har så rätt så om att parfymer varierar genom åren. I början av 2000-talet var min favorit till vardags Woman från Hugo Boss, den var helt enkelt jag när jag pluggade. På kvällarna körde jag med Flower från Kenzo som det var lite mer drag i.

    Vissa dofter påminner om olika perioder, tillfällen i livet. På 90-talet använde jag 1881 från cerrutti så jag kan känna den doften och komma ihåg mitt liv då. Ja det finns många goda dofter.

    Nä nu har jag en hungrig Mus bredvid mig som jag måste utfodra.

    Ha det nu så otroligt kul i morgon när ni besöker mollybutikerna och ser du en sparkly remix blouse i dark powder i st. 4 så hör av dig BUMS.

    Kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Xperia X10 - vad f*n är det?

    Jag var tvungen att googla så nu vet jag. Det är väl en sån jag ska ha i framtiden när min mobil inte orkar längre. Fast så länge den inte finns i rött tror jag att jag väntar. ;-)

    Pusssssssss

    SvaraRadera
  5. oj vad duktiga ni är!!! Klippa träd skulle jag aldrig våga mig på. Det hade slutat med att bara stammen stod kvar. Ungefär som när jag klipper dottern. Lite här, och lite här, och lite till där och nu blev det snett så vi tar lite till... nu ser hon ut som en kille! Men det går bra det med!! KRAMAR

    SvaraRadera