CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 5 april 2010

En söndag som är en måndag!

Idag är en dag där tiden mest gått åt till att göra ingenting å jag älskar dessa dagar, dagar som ganska stillsamt flyter förbi men som på något sätt lämnar en varm känsla efter sig.
Jag tycker om dagar där jag och Perre tillbringar vår tid tillsammans utan att för den sakens skull tillbringa tiden med att GÖRA saker tillsammans.
Har aldrig riktigt förstått mig på det här med inplanerad kvalitetstid.
Att bestämma att man under några få timmar eller dagar SKA ha det JÄTTEMYSIGT och JÄTTETREVLIGT. Att man under dessa inplanerade timmar ska ta igen veckor av samvaro, ta igen snack och smek, diskussioner och spontanitet.
NEJ, jag tror inte på det – min övertygelse är att kvantitetstid slår kvalitetstid med hästlängder.
Att bara finnas runt varandra, bara vara nära varandra, att kunna ställa frågan när den dyker upp och plocka kramen när lusten faller på.
Så konstaterar härmed att för mig är det viktigare med kvantitetstid än kvalitetstid, vilket förstås t.ex. inte utesluter hotellhelger på tumanhand – för det man gör gärna gör man i regel bra =)

Slutligen, till alla mina ’Mollyläsare’ – bjuder härmed på en dagens!
Moí och min älskade alpacka i chalk – simply the best…

Kvantitetskramar
/Carina

P.s notera Trollikheten :)

6 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt! Så det finns flera som också kan ta jobb som skäggiga damen, skönt att höra! Förresten är du fortfarande intresserad av att löpa Stockholm runt i jakt på Mollysar den 24:e? Vi ska göra varsitt inlägg och höra om det är fler som vill haka på. Blir det bara du så blir det jäkligt kul det med:) Kram

    SvaraRadera
  2. säkert som amen i kyrkan.. jag håller helt med - svårt att planera och få det att klicka med känslan..

    söt-trollet!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ah, du är snyggo i dag :0) Du ser alltid så pigg och allert ut. Önskar jag kunde vara så också, fniss!

    ~LIvet i byn

    SvaraRadera
  4. Du är för rolig, men jag har en BRA make men pillimarkiska ögon saknar jag nog ;0)

    Jag tror inte hellre på att schemalägga kvalitetstid. Det är i vardagen man måste trivas och ha det bra. Jag är själv priviligerad där...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  5. MEN vad fin du är! Håller med dig. De dagar där man "umgås utan för den sakens skull umgås" är de jag gillar mest. Tom städningen blir mindre plågsam om Anil är hemma och huserar med ungarna :D Kram sötnos

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Kommer med den 24 april om det går bra:)
    Kram AnnaCarin

    SvaraRadera