CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 17 april 2010

Falangträff!

För en tid sedan berättade Linda från bloggen ’Life of Linda’ att hon och Josanne ’Odd Obsession by Josanne’ skulle till Stockholm den 24 april och efterlyste lite Mollyfikasällskap.
Jag som ofta är snabbare i handling än i tanke bjöd på stående fot in mig själv som värdinna för detta evenemang.

Genast började min tankeverksamhet gå på högvarv.
Hur länge skulle de stanna vad ville de göra?
Å vart ska de bo?
Perre jobbar natt så självklart får de ta varsina gästrum här hemma, yes – det blir bra.
Måste förstås bjuda på middag, men vad ska man bjuda på?, vad gillar de?, dricker de öl, vin eller vatten???
Men vänta… de kanske vill bo på hotell, lyxa till det hela, gå på flott restaurang med ett glas skumpa i näven?
Äh, det löser sig – men dagen då, vilka begivenheter ska jag ta med dem på?
Tror vi börjar med Slottet, kanske en tur till Djurgården å Gamla Stan, klart man måste vandra i Gamla Stan när man är på stadsbesök. Och varför inte en tur med Delfinbåtarna under stadens broar, Långholmen ja – där börjar det bli vackert så här års. Och Globen, den nya utvändiga hissen till toppen är ju ashäftig, den kan man inte bara missa och så avslutningsvis kolla av citykvarteren, förstås.
Så måste det fixas både matstopp och vätskestopp på vägen, men vart?
Det vimlar ju av krogar, barer och pubar i stan – känner mig lite vilsen i min egen stad, vart tar man med sina gäster någonstans?

Allt medan skisserna och planerna tog sin form i mitt huvud kände jag hur lyckan växte – JAG som tidigare endast rört mig i utkanten av Mollygänget skulle nu få träffa två av de tunga namnen, och stilmässigt (i mitt tycke) ett av de absolut tyngsta.
Jag skulle gå från att bara vara en hangaround till att bli en prospect, jag skulle på ett hedrande och försiktigt sätt ta ytterligare ett steg fram emot att bli invald till ’OM MC’ (Odd Molly Master Club) – lyckan var total!
Men hjälp, jag som inte har en endaste liten antydan till tatuering, kommer jag bli accepterad av dessa ’Mollydonnor’ eller kommer de se mig som en blek dansbandsnörd eller en fånig Stockholmsfjant?
Och hur ska jag kunna matcha dessa två ’Mollyister’ med min enkla standardutrustning?
En lätt oro i maggropen, slår bort tanken och kollar mailen, yes – mail från Linda.
Hmm… ’Okej, stannar bara över dagen, jag förstår, ok – bara några timmar, kommer vid tio å måste dra vid fyra, ja ja… önskar 100% fokus på butikerna, aj då – men visst jag fattar….’
Å där sprack de planerna, sicken missräkning i ett nafs degraderas jag från ’OM-vän med potential’ till en simpel ’H&M junkie’
Synapserna i skallen börjar åter ta fart, att ’bara’ vara lots och vägledare är kanske en del av testet?
Jaaa, så måste det vara!

Watch up Stockholm ’The Odd Dollys’ is in da town!
/Carina

P.s
Uppmaning - bor du i Stockholm eller ska till Stockholm lördag den 24 april, då är du välkommen att haka på.
Kravet är ett intresse för shopping och Odd Molly.
Maila eller ring mig för mötesplats.


Shoppinggurun
/Carina

10 kommentarer:

  1. Hahahaha....det är så sjukt underhållande och läsa!!! Ligger dubbel och asgarvar. :D
    Ni kommer få härliga timmar tillsammans nästa helg! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh era lyllosar!! Hoppas ni får det helt underbart så ska jag sitta här i ödemarken och avundas er alla :0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. hahahahahah :D Du är bäst! Grymt avis är jag!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset ang.Odd molly klänningen!!!
    Maria(som äger klänningen) har mailat mig och frågat..
    Men det får vara, det är fjärilsklänningen..
    Men nu har jag hittat min drömkappa..
    Lägger pengarna på den istället!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket roligt inlägg. Det kommer bli en toppendag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Herregud vad jag är avundsjuk på din förmåga att använda ord! Du är en helskön människa, även om du är otatuerad(vilket går att ordna!)och jag ser verkligen fram emot att få träffa dig irl! Kram från Odd Dolly nr 1:)

    SvaraRadera
  7. Fniss, önskar det vore så men något får snällt flytta på sig när ett annat plagg ska in. Sålde min 327:a för den topen.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  8. Underbart skrivet och om vi inte skulle till fjällen nästa helg så hade jag hakat på. Ha en härlig dag!

    Tack för tipset på parfymen!

    SvaraRadera
  9. Haha...du kanske är ett Mollyprospect ;-)

    Det hade varit kanon att följa med men egentligen skulle jag ha haft mina barn den helgen. Nu kanske det inte blir så för ev ska jag och Musen följa med Fredrik när han ska till Köpenhamn och jobba.

    Fast just nu känner jag mig lite urlakad mest pga av att kameraj*veln inte fungerar som den ska, det är något som är helt mysko. Hittar dessutom inte bruksanvisningen vilket gör mig ännu mer arg.

    I morgon ska jag till Örebro med Johanna och köpa examensklänning.

    Hoppas du har det bra!

    Kramar,
    Maria

    SvaraRadera
  10. ha ha ha... underbart inlägg! jag lägger dig på blogglistan hoppas det är ok! Och du, Linda och Josanne är toppentjejer, kan inte bli annat än underbart!! KRAM

    SvaraRadera