CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 9 april 2010

Fredag som innebär Fredagsmail

Hej ute i värden!
Var på en förutsättningslös arbetsintervju igår, det har nu blivit några förutsättningslösa intervjuer.
Förutsättningarna är de samma och jag fortsatt arbetslös…hehe…
Men jag är inte bitter… – herrejisses, jobb kommer jobb går å solen går upp imorgon ändå.
Men för att inte trilla av pinn helt gör jag nu ännu ett bloggförsök till jobbansökan.

Jobb sökes!
Extra för några timmar, för några dagar för någon vecka eller två.
Kan tänka mig det mesta inom butik, kontor, administration eller så.
Nog bör det finnas ett ställe som behöver en extra resurs,
är bra på en olika saker men har ej gått någon specifik kurs.
Kort eller långt vikariat – hör av er till mig innan jag blir för lat…

Såja, nu har jag varit duktig idag oxå :)

Men frågan kvarstår, vart ska jag ta vägen med livet?
Vad göra, vad vill jag göra och vad passar jag att göra?
Så mycket saker, så mycket vilja och så många tankar.
Minns en krönika av Amanda Widell, kände igen mig och tar mig friheten att låna delar så den blir ’my molly way’.
Jag kan längta efter att bo på landet, skaffa en massa hundar kanske häst, lufsa runt i en Prairie Dress och bara ägna dagarna åt djurens värld.
Men samtidigt vill jag sitta i en skybar i en häftig storstad och dricka Cosmopolitans bära en svindyr Once in a lifetime coat och känna mig som en naturlig del av ’Sex and the City’.
En annan del vill bo på en strand och leva hippieliv, klä mig i en Woodstock Robe vandra runt barfota med solbrända ben och sälja handgjorda smycken till turister. Men vips så vill jag bo i en fin och ordnad villa där allt är vitt, rent och funktionellt, där ska finnas alla tänkbara bekvämligheter så som induktionshäll, tvådelad ugn och espressomaskin, bära mina Lovely Knit´s och ha det allmänt strukturerat.
Nästa dag kan jag drömma om att åka på husvagnssemester, parkera vid en vacker sjö, grilla flintastek, dricka lådvin och ta på mig en värmande Kettle cardigan när kvällskylan kommer smygande. Men ’plopp’ så kommer suget efter att bo på fint hotell på Rivieran, flott ska det vara - champagne till frukost, champagne till lunch och champagne till middag, sätta på mig min Million Dollar Dress och titta ut över det vackra folket.
Dräkt eller slitna jeans, karriärsliv eller hemmaliv, dansband eller hårdrock.
Ja, där har ni dem, tankarna och drömmarna som rör sig i mitt huvud – ingen har sagt att det är lätt…


Flower Power
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar