CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 15 april 2010

Mollyfika!

Igår kom Ankan förbi på en spontan ’Mollyfika’.
Ankan heter egentligen AnnaCarin och kallar sig mest för AC i kommentarsfälten.
Jag anser att AC låter lite småkyligt och då Ankan är en glad och pratsam person tycker jag att Ankan är det perfekta ’nicket’.
Tyvärr har hon uttryckt ett ogillande mot att bli kallad för Ankan – vilket förstås triggar min retfulla sida om möjligt ännu mer hehe…
Ankan - Ankan - Ankan - Ankan - Ankan - Ankan =)
Jag som aldrig varit särskilt förtjust i mitt namn och alltid suktat efter ett schysst smeknamn kan förstås inte förstå hur man kan dissa Ankan – aj, där kom en kaffekopp flygande, bäst å ’ducka’ *hihi*
Nåväl, så här ser hon ut ’Ankmamman AnnaCarin’

Hade tipsat henne om lite Mollyfynd, dessa hade hon varit och ’kvitterat’ ut, och som tack för mina tips fick jag vackra blommor :)
Resten av dagen satt jag och jäste i solen – herrejisses vad denna värmande tingest kan göra mycket gott, hela jag njuter och ett välbefinnande sprider sig från topp till tå.


På kvällskvisten var det dags!
En historisk händelse utspelades i Stockholms södra förorter.
Den smått förvirrade, charmerande och inför bilkörning lätt avogt inställda sonen Leopold var äntligen redo för sin första körlektion.
Efter några klassiska ’kängguruhopp’, några tjyvstopp och några ’oj,’det-var-visst-gasen-å-inte-bromsen’ upplevelser så körde vi framåtillbakaframåtillbaka en stund, topp!
Å får han bara träna några gånger (!!!) till så kommer han nog bli en ’excellent driver’ – ’that´s for sure’!

Solen, ahhh – nu kan man ana solen ute igen
Later
/Carina

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det då... hmmm *avis* ;-)

    Vet inte när jag kan komma då jag måste åka när det passar med gubben och Morsan som barnvakt.

    Men ett är säkert, i maj måste det ske....jag är expert på att skjuta upp saker i all evighet.

    Nu ska jag måla lite igen.

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Haha, jag var så tacksam att jag inte hade körkort nu när dottern övningskörde så mannen fick ju ta det:-D
    Men nu har hon körkort och en gul liten bil så nu har jag vågat åka med henne:))
    Jag heter ju Maria och smeknamnet är självklart Mia, såå tråkigt tyckte jag alltid i skolan som alltid försökte hitta på egna smeknamn men det var aldrig någon annan som hängde på:-(
    Så Mia fick det vara, som så många andra..
    Ha det gott i solen, det har vi:_)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Är det A som hakar på nästa lördag? Har allt hört ryktas att du har med dig någon. Ska bli så kul! Längtar! Kram snygging!

    SvaraRadera
  4. Är det din son! Han är populär bland tjejerna va?! Ja, han har ju bra gener. Kul att få se ansiktet på AnnaCarin. Ja, vi gillar Grekland. Har inte varit på så många ställen, bara Rhodos och Kreta. Där har vi varit flera gånger i stället. Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Japp det är jag som hänger med nästa helg.
    Jag är ingen vaggande ankmorsa med ungar på släp efter mig. Mina 2 är utflugna, så den enda som jag släpar runt är min vovve på våra promenader. Jag Ogillar öknamn lika mycket som mobbing. Så jag dras hellre med mitt långa namn eller AC som en del säger pga ac=air condition =frisk fläkt.
    Kram AnnaCarin

    SvaraRadera