CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 28 april 2010

Lite Traderatankar

Hade här om dagen en svart 327:a på bevakning.
Döm om min förvåning när denna förvisso underbara blus drar iväg till ett slutpris på 1325:-!!!
Hallå vad händer, blusen var begagnad, iiiiiiiiiiii det är helt galna priser på vissa plagg!
Så säga vad man vill om dyra Mollyplagg men få andra klädmärken matchar andrahandsvärdet så som OM, jo jag tackar!

Är lite konfunderad över hur vissa säljare tänker.
T.ex. varför skriver man upp frakten till orimliga summor när vilken läskunnig människa som helst kan räkna ut det via Traderas sida?
Eller när man anger ett nypris som ’alla’ vet inte stämmer å ännu fånigare blir det då man på Campadre´s kampanjvaror skriver nypris – ’okej, men ’alla’ vet att DU betalade hälften…’ sådana här saker är ju för den observanta ganska, j ä t t e l ä t t att kolla.
Känner just nu igen flera plagg från Odd Mollyutförsäljningen, spännande att se vad de går för när man vet vad de såldes för hehe…
För ’no hard feelings’ till säljarna, det är trots att köparen som bestämmer priset.

Kan säga att jag ångrar som eff-ahhh-ennn att jag inte öppnade plånkan och köpte upp mig på en hel drös med potentiella plagg för lite Mollytrading, vilken nöt jag är - de bonuspengarna hade kunnat finansiera många kommande investeringar och fantasier
Själv går jag å drömmer om den ultimata festblåsan att fylla hälften av 100 i, har spetsat in mig på en ’Up-to-me-ism strap dress i chalk’, har aldrig provat den, bara känt å klämt (så typiskt mig, kanske inte ser klok ut i en sådan?!?) och har fått för mig att denna är den perfekta födelsedagsfestoutfiten, men 3.500:- nja…host, host… där går nog gränsen även för en firare som jag.

Åter till ämnet, eller ganska nära - har vid flera tillfällen försökt få kontakt med säljare på Blocket, 99% utan resultat.
Man undrar vad det är för neanderthalare som säljer via pseudonym, inte anger telefonnummer utan endast mail som dessutom ’aldrig’ besvaras’ å för all del inte tar bort sin annons efter att varan är såld.
Har en ’viss’ förståelse för om mail kommer in i mängder, men att inte orka klicka på ’svara’ och få ner ordet ’såld’ är både oartigt, ohyfsat och obelevat.
Fy fabian för sådan nonchalans!

Slutligen – rosa, jag har blivit kär i rosa.
Denna för mig smått obekanta färg har klättrat högst upp på min tio-i-topp lista.

Rosa forever
/Carina

11 kommentarer:

  1. Jag har i stort sett finansierat hela min Mollygarderob genom att köpa stora storlekar på rea (då hade jag 3-4:a) och sedan sålt dem till full pris och mer därtill.

    Oavsett vad man tycker om det så fungerar Odd Molly marknaden som sin egen lilla finansmarknad.

    Köpte en standardunderklänning för en summa och sålde den för det 3 dubbla.

    Jag kanske ska skämmas ;0) Men jag är nog inte ensamen om att finansiera min garderob på det sättet. I några få fall har jag förlorat en 50 kr på ett plagg men det hör till undantagen.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. javisst är tradera helt wacko ibland! Varför är det alltid så att alla vill ha just det plagget jag har siktat in mig på medan när jag säljer något i toppskick så får dom det till vrakpris?!? Och säljare som inte svarar på frågor väljer jag bort direkt! För att inte tala om reservationspris, det gillar jag inte! Up-to-ism är underbar! Kramar

    SvaraRadera
  3. Man vet aldrig vad som drar i väg med helt sjuka priser. Dom pengarna skulle jag aldrig ge för en 327:a. Har också sett en del saker på T som fanns på utförsäljningen. Bla det ena av syrrans fynd har dykt upp flera. Den som kostade 250 spänn;) Klart du ska ha nåt fint när du fyller halv-hundra:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja fy hundan. Det är helt galet ibland på Tradera. Plus att man numera måste sitta och uppdatera som en TOK sista sekunderna. Fast jag skall inget säga.. Jag är också en ninjare ;) Japp rosa I lööööve! Vill du veta något roligt.. Hade inte ett enda plagg!! som var rosa i min garderob innan min rosa Fonda flyttade in.. Men det har jag tagit igen med råge ;) Kram. Duuu vilket nagelack är det förresten? Försöker hitta ett "lagom" rosa som täcker utan att det är "tipexaktigt" haha Ja om du förstår vad jag menar.. :D Kram

    SvaraRadera
  5. Helt vansinnigt vad vissa plagg går för! När jag spanat in något på T så antingen går de skyhögt eller så har jag oturen att jag totalt missar när den går ut. Exakt likadant upplever jag Blocket så tyvärr kikar jag aldrig in där och missar säkert något fynd. Men men jag överlever....
    Du passar väldigt bra i rosa så jag förstår att den kommit upp på din lista. :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Livet i Byn
    Jepp, det är ett kanonsätt att bygga upp en Mollygarderob på och kan säga att jag har gjort lite likadant, även om jag faktiskt har köpt många plagg till fullpris.
    Gjorde till en början en hel del katastrofköp, dvs. betalade glatt överpris – nu har jag bättre koll (öhhh….).
    Visst är det en egen liten marknad – somtimes you win sometimes you loose…
    Å inte tusan ska du skämmas över lyckade affärer, le å köp en ny Molly istället 

    Dr Molly
    Jo, Tradera är TOTALT wacko.
    Man undrar varför det (nästan) alltid är så att just DET plagget drar iväg till hiskeliga summor och varför det inte blir något napp eller någon hysterisk budgivning på de plagg som JAG säljer :(
    Å JAAAA, visst är Up-to-ism underbar – men löjligt dyr, ska försöka prova storlekar någon dag för har man tur kanske det dyker upp någon på Tradera 

    Linda G
    Svårt att ha koll, ibland drar vissa saker iväg grymt från början, då tappar jag intresset och ibland drar det iväg i slutminuterna, svårt att lega Saida…
    Skulle heller inte ge de pengarna för en 327:a, då väntar jag hellre tills nästa dyker upp. Visst skulle jag ha köpt up mig på en massa fina plagg på utförsäljningen så att jag hade kunnat finansiera en Up-to…

    Sanni Bus
    Galet var namnet!!!
    Jag har börjat ställa larmet på telefonen om det är ett visst plagg på Tradera som jag bara MÅSTE ha hehe… fast priserna kan man förstås inte rå på…
    Jag är lite av en färgfegis så jag är mest förtjust i den mer lite bleka rosa färgen.
    Undantaget är när man är riktigt brun, då kan tillåme jag slå till på lite starkare färger =)
    Nagellacket som jag använder är från O.P.I och heter Sweet Dreams och är helt ljuvligt vackert alldeles lagom rosa.

    Jeanetta
    För att inte missa så använder jag som sagt alarmet på mobilen – helt perfekt 
    I de FÅ fall när jag faktiskt har fått kontakt med säljaren på en annons på Blocket så har jag gjort några fynd. Rätt skönt att slippa jobbiga budgivningar och affären går snabbare. Har inget ont att säga om Blocket i sig utan mer om annonsörerna som är usla på att besvara mail.
    Tack för komplimangen, ja rosa är verkligen en favorit =)


    Kraam till er alla
    /Carina

    SvaraRadera
  7. Ja, det håller jag med om att när man väl får kontakt med någon via Blocket brukar det vara snabbt och smärtfritt. På Blocket har vi mest sålt och köpt möbler, cykelvagn, cyklar o s v.

    SvaraRadera
  8. CLE - hihi Nä det är baske mig dyrt med barnkläder. speciellt om man vill ha något speciellt. hihi så gör jag med. Sätter telefonen. Ibland blir jag helt förrvirrad när alarmet ringer mitt i allt, men brukar tändas ett ljus ganska snart :D Men du som har så fina färger! Du kan lätt "slå till" på de starka färgerna! Skall absolut leta efter det lacket. Skitsnyggt juh!

    SvaraRadera
  9. Pretty in pink!

    Jag älskar Odd Molly, tycker de är jättefina. Men nånting i mig säger ifrån när det blir så dyrt BEGAGNAT? Då sätter Martin-Timell-genen i mig fart och jag fixar egna grejer istället, som kjolar, plyschdressar och om jag nu kan få till en grandmas coat (fast den är egentligen inte så dyr, det är mest att jag skulle svettas IHJÄL i den och vill ha en tunnare variant.) Däremot har jag gett klartecken till mig själv att få köpa en Lotta Long Jacket, det ska bli min belöning till mig själv när jag fixar ett jobb!

    Jag rodnar lite av dina komplimanger om mitt sätt att skriva- det är DU som är mästaren här! Du har ett sätt att skriva som gör att det nästan känns som att man är på plats i din trädgård, på din Molly shopping eller i din soffa? En sällsynt, men fantastisk förmåga!

    SvaraRadera
  10. Konstigt , har aldrig "lyckats" på Tradera. Men köper inte till överpriser i heller:)

    Fengxu är min lilla dotters kinesiska namn, därirån mitt nick.


    Råååsa är fint:D
    kram

    SvaraRadera
  11. Only for you - visar jag vilken fin klädsel jag oftast har hemma på gården ;0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera