CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 4 augusti 2010

Kända känningar!

Sitter och funderar över hur hög kändisfaktorn var på festen, fanns det några där och vilka kan räknas in?
Under kategorin ’jag mötte Lassie’ presenterar jag här med följande värdefulla information, en information som ni sannolikt, efter att ha läst och tagit er till den känner att ni inte kunde leva utan... host... host...
En ’kändis’ som var lite av en doldis redan när det begav sig var Leffe Asterhag, på mitten av 70-talet var han svensk mästare i rally.
För mig som kommer från lite av en rallyfamilj var detta förstås oerhört stort (inte nu alltså utan då).
Från sportens värld kan vi även hämta partypinglan/innebandyfanatikern Eva Dennerby tidigare gift med nuvarande förbundskapten för svenska damlandslaget i fotboll Thomas Dennerby.
I kategorin ’kända’ radioröster återfinns f.d Top Cabkollegan, ävenledes trafikreportrarnas svar på ’the voice’, numera Sveriges Radios trafikröst i etern, kvinnan med den beslöjade rösten - Caroline.
En annan med bra röst och mycket plats i etern är Björn Ulveaus, han var förstås inte där i egen hög person så istället fick festen sin glans från mammas väninna tillika Björns syster Eva.
Å så var ju Loppan på plats, känd på Stureplan hehe…
Ett annat välbekant ansikte var ’Frank the Tank’, ingen seriös tv-reklamstittare kan väl ha missat Mr.Rusta.
Min gamle vän Frallan är ett riktigt premiärlejon och tar gärna chansen till party när möjligheten ges och som lite kuriosa kan tilläggas att han även svischar förbi i filmen ’Bröderna Karlsson’.
Men den mest 'kända' kändisen måste nog ändå vara Janne Westerlund, good old Janne som till och med har haft eget tv-program (Stockholm Live).
Jag känner mig mycket ärad över att han direkt efter avslutad föreställning på Grönan tog en bulle till Skrattmåsen för att gratta mig, jädrans vad kul, sicken kille.

Autografjägaren
/Carina


1 kommentar:

  1. Hur hamnade Mads Mikkelsen i det hela! Jag sitter här med lite dreggel i mungipan just nu;) Kram

    SvaraRadera