CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 26 augusti 2010

Tvätta är mitt liv

Sorry att jag inte hunnit bjussa er på den utlovade bilden av den av de fyra som fick följa med hem från gårdagens provning.
Saken är den att när jag idag satte den på mig inser jag att den är för stor och att morgondagen ska ägnas åt att hitta en sammalika men i mindre storlek, ni får hålla er till tåls en stund till (som om någon ens på minsta allvar inte skulle bry sig om just det baahhh…).
Förutom att jag skulle på fotvård hos bästa Mia idag (där vi för övrigt kom på att hennes syrra bor granne med min Sebban (ahh, de e han hantverkarkillen som har högljudda efterfester…, är inte världen lite som säg???), så hade jag en del annat på programmet.
En av sakerna var att låna Sebbans tvättstuga och tvätta vårt madrasskydd (det går inte in i vår maskin), men – som den moderliga mamma jag är var jag bara ’tvungen’ att tvätta lite av sonens kläder, jag var ju ändå på plats.
Ungefär 6 timmar och 10-12 maskiner senare var varenda textilie som fanns att uppbringa i sonens hem tvättade.
Jag bara älskar doften av nytvättade kläder, jag går igång på välorganiserade skåp och lådor och det är en njutning med välvikta tröjor, funderar allvarligt på att söka för detta något fanatiska och hysteriska tvätttillstånd - är detta normalt?

->Anne
Det var ett rent nöje och den du nämnde är ursnygg, dock väldigt stor i storleken
->Johanna
Okej, då har tunika två 2 stycken röster.
Den blus jag hade på mig när jag fick spontana komplimanger var en Voila Tassel top i chalk.

Fotfin
/Carina

Dagens, en babybubbelgumsrosa skapelse som är söt men något trång över bysten.

1 kommentar:

  1. Då är vi två som gillar tvättning. Jag Älskar att tvätta, hänga upp tvätten på tork -helst utomhus, vikning av tvätten och lägga elr hänga tillbaka tvätten på sin rätta plats igen. Men framförallt Älskar jag att känna lukten av den rena tvätten :)
    Tyvärr så hatar jag strykning. Fick nog av det när jag jobbade som barnflicka på Östermalm en gång i ungdomen. Där skulle nämligen allt strykas och då menar jag verkligen Allt.
    P.S. Jag gillar att diska oxå :)
    Kram

    SvaraRadera