CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 29 oktober 2010

Arbetssam fredag

Vilken härlig strålande fredag!
En sån här solig höstdag triggas våra sinnen igång på olika saker, Perre valde att bege sig ut på en ’sista’ mctur för säsongen (jag tror det när jag ser hojarna inlåsta med trippla lås nytvättade, nyservade och överdragna med mystäcken).
Alla ’normalfungerande’ människor hade sannolikt packat matsäcken och givit sig ut i skog och mark, men inte jag.
På någon ’Carinatypisk’ omvänd logik lockas jag av att dra igång någon form av inomhusprojekt när solen skiner.
Som idag – en total garderobsrensning, dammsugning av sängar och soffor, å en underbar känsla väcks.
Och som den vän av ’fascistordning’ jag är passades det även på att städa skrivbord och lådor.
Jösses hade det inte varit för min släktforskning är jag tämligen säker på att där funnits några tyska kopplingar för jag börjar ana att parollen, "Arbeit macht frei" är en hyllning till min mer arbetsamma sida (OBS, vill verkligen förtydliga att jag på intet sätt står för vad dessa ord innebar under 2:a världskriget – men det hoppas jag att ni fattar).
Jag är dessutom svag för uniformer (hehe), BMW och Tomten (han lär ju vara därifrån), däremot går öl, hockeyfrillor och tysk techno bort.
Imorgon lördag är det städdag i området, en trevlig företeelse som engagerar de flesta.
Själv ska jag som av en händelse sitta i secket i Farstahallen, nedrans ’otur’.
Herrarna (för den oinsatte Farsta IBK) ska möta Livets Ord IF, ja de e sant, Livets Ord har tydligen på något märkligt sätt lyckats få ihop så pass många skickliga innebandyspelare att man platsar i Div.1. Som kuriosa kan tilläggas att laget kommer från Uppsala och där finns redan en hel drös med storklubbar på hög nivå – herrejisses (eller vad som passar just i detta sammanhang).
Å apropå arbete går jobbet med mitt egna företag trögt, så-inåt-helsike-trögt – så nu vet ni det :(
Träffade min jobbcoach i veckan, en mycket trevlig, optimistisk och bra människa – cred för att hon fortsatt tror på mig (eller om det ingår i jobbet ?!?)!
Sebban knäppte iväg lyan i veckan, tusan vad roligt – kram för det :)
Loppan har jag pratat i telefon med - ja, det var jag som ringde.
Vad han skulle göra i helgen?, det hade han ingen aning om.

Arbeit bietet eine tabula rasa
/Carina

5 kommentarer:

  1. Livets ord IF... Jaja... Med pengar kan man köpa allt...
    Ha en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för snälla kommentarer i min blogg!! Kul att du tycker att jag ser mindre ut än vad jag är.... Men jag är 180 cm lång!! Det ser man inte på bild... Kanske därför jag ser "späd" ut. Hi-hi! Jag har inte varit späd sen tonåren men jag tar det som en komplimang!! Tack!!
    Du kommer lätt kunna ha en 2a i din Tenfold Knit, en 3a skulle bli för stor för dig!! Jag har en 3a i min. Du kommer att älska färgen!! Ska bli kul att se den på dig. Om du hade tagit en större hade den nog blivit lite formlös...
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Värst vad du är duktig....jag får ju nästan dåligt samvete. =)

    Men i morgon då minsann ska här möbleras om och grejas, jag längtar verkligen.

    Hoppas du har det mysigt som bara den!

    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Då är alla pälsänglar & småskalbaggar borta från hemmet nu ? Visst känns det härligt ! å det är ju bra att man städar när solen tittar fram, då slipper man ju dom skadliga solstrålarna ;-) Nä, såklart skämtar jag :-)
    Njut av resterande helg ! Vips så kanske jobb dyker upp på måndag :-) Man VET ju aldrig :-)
    Kram på dej ♥

    SvaraRadera