CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 21 oktober 2010

Toppenkväll!

Vilken jädrans kväll – den klart bästa hitintills alla kategorier.
För det första, stället var knökfullt, för det andra publiken hade rätt inställning och för det tredje, komikerna var i sitt esse – helt enkelt en sjuhelsikes bra afton.
Min favorit konferencier Martin Lagos drog igång showen på ett suveränt sätt, han är duktig på sånt.
Därefter följde Kate Smurtwaite, hon gjorde ett toppjobb och hade några riktigt bra storys om hur engelsmän ser på svenskar.
Näste man till rakning var en kvinna även det Zinat Pirzadeh (kvinnlig rakning är säkert både vanlig och befogad i de trakter hon kommer från), här måste jag erkänna att-, trots hennes utmärkelser har jag haft något svårt för henne – eller snarare mest kanske hennes något gälla stämma. Så jisses vilken knäpp på näsan jag fick – Zinat var briljant och det vassa tonläget funkar betydligt bättre live än i radio, heder åt denna vackra kvinna som rakryggad på ett humoristisk sätt berättar om sin resa till Sverige och i Sverige.
I andra halvlek var det dags för Al Pitcher, engelskan till trots så är han fantastiskt rolig, ja alltså – menar att även en analfabet som jag hängde med i vändningarna. Al är på många sätt en kopia av Mr. Bean fast i en australiensisk upplaga och tammetusan mycket roligare (vid konfrontation utbrast han i ett glatt ’HELLO’, jag lät mig inte falla i någon trevlighetsfälla utan höll fast vid min plan och svarade vänligt ’hello’, log och vände bort blicken, det funkade - för det hade varit hejdlöst jobbigt att behöva säga 'Sorry Al but my English is so terrible so I dare not talk to you').
Slutakten var upplagd till Parlamentets trotjänare David Batra å säga vad man vill men denna skånske indier kan sina grejer.
Han hoppar mellan ämnen och publik på ett briljant kväll, bollar med ord och är- liksom jag ett stort fan av lappar (ni vet ’argalappentypen’), helt underbart.
Det var en sant nöje att få uppleva denna fabulösa kväll.

Nöjd å glad
/Carina

Helene själv i egen hög person, David B och Janne W

Martin Lagos

Kate Smurtwaite

Zinat Pirzadeh

Al Pitcher


David Batra

2 kommentarer:

  1. Vad kul att det blev en lyckad kväll:)
    Personligen så är jag inte speciellt road av Stand Up Comedy, men vet att många gillar det.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Zinat är helt fantastisk! Hon lyckas på nåt vänster att på ett ödmjukt sätt slå ner folk totalt i skorna?=)

    SvaraRadera