CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 1 oktober 2010

Något slokörad!

Hej alla mina vänner,
alla mina bekanta och ni andra som av olika skäl får mina mail eller läser min blogg – ett stort HEJ på er!
Jag tänkte bara berätta att jag är besviken på er, jag är bedrövad, ledsen och känner mig omintetgjord.
Vart tog tilliten, förmågan, glädjen och pondusen vägen?
Jag har litat på er jag har skrytigt över er existens om er kraft och er styrka.
Jag har slagit mig för bröstet, ställt mig upp på barrikaderna och stolt berättat om er kapacitet, vad hade jag för det?
Mina ’Fredagsmail’ går i runda slängar ut till 150 olika mailadresser, på Facebook finns mer än 300 vänner och enligt mätaren på bloggen besöker dryga 100 unika den per dygn – nu får man räkna in en del dubbletter men tror ändå att jag sammantaget vänder mig till gott och väl 300 exklusiva själar och det är just vid det konstaterandet som min desillusion svämmar över i mitt hjärta.
Vart fasiken håller ni hus???
Att inte alla dök upp när jag bjöd upp till fest må vara hänt, men nu – tycker ni inte om att ha kul!?!
Jag har pushat, tjatat, upplyst, gapat, underrättat och delgivit er informationen att ’det är på onsdagarna det händer’ – å vad får man till svar?
Jo man möts av undvikande blickar och en kompakt tystnad.
Har jag missat att ’Bergman ringde och förbjöd alla att skratta’, att ’alkoholförbud råder onsdagar’ eller har ’chefen uppmanat till övertidsplikt just onsdagar’?
Näe – kom igen nu folket!
Äta behöver vi alla och ett gott skratt förlänger såväl liv som lem (okej, det sistnämnde är väl mer tveksamt), boka upp er för en glad kväll – ’Go Bananas Comedy Club ’- gå två, betala för en eller slå till på något av menypaketen (för mer info kontakta mig, hur jädra svårt kan det vara???).

Helgen är delvis nattsvart den också – Perre jobbar natt, mindre kul…
Betalade räkningarna nyss, definitivt inte kul…
Så upp med hakan, säsongen är äntligen igång, ja jag menar ’mina’ herrars innebandysäsong (innebandysäsong = höstjacka på).
Sharksen spelade första matchen (Herrar Div.1 Östra) förra helgen borta mot Huddinge, 5-5 – då Huddinge har farmaravtal med Balrog skulle jag tippa på att det resultatet var helt okej.
På lördag är det dags för mig att göra årets seckdebut, klockan 13.00 möter man Gottsunda hemma in Borgen.
På söndag är det första visningen av Sebbans lägenhet, mycket spännande, ska självfallet dit och göra en ’sista-handen-touch’ innan spekulanterna ramlar in.
Loppan lever loppan och poppar upp när så tillfälle ges.

Låg bred och tillplattad
/Carina

4 kommentarer:

  1. hej va söt du e när du e sur. Tyvärr tillåter inte ekonomin några utsvävningar :( men jag önskar dig lycka till me d du gör :) å det kommer säkert gå alldelles utmärkt eftersom d e du som drar i trådarna :) kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Är det bara ekonomin det hänger på så kan vi lösa det :)
    Hör av dig när det passar så fixar jag lite friplåtar till dig och en vän =)
    Lova det!
    /Carina

    SvaraRadera
  3. Haha...vad du var söt!


    Har inte tid att skriva nåt mer för nu ska jag fixa frukost.

    Puss

    SvaraRadera
  4. Men vilken min:-)

    Här får du en kram som piggar upp!

    Kraaaaamm!

    SvaraRadera