CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 15 december 2010

Grattis Hasse!

Idag fyller Hasse år. Lillbrorsan Hasse.
För visst är det så. Hur gammal man än blir så är lillbrorsan alltid lillbrorsan.
Lillbrorsan fyller 47. Inte ens det särskilt litet.
Han har fått stå ut med mycket, den där brorsan.
Minns när jag under 70-talets pudelvåg permanentade hans hår, lånade ut mina platådojjor och målade hans ögon i värsta Bowiestil.
Som 13-åring fick han följa med mig och mina gymnasiekompisar på skidresa till Zell am See.
Han är händig som få och lägenheterna han har målat om till mig är otaliga.

Han är rätt bra å ha, den där brorsan.
Jag är glad åt att han finns. Tack gode gud att han finns.
Båda mina föräldrar är 'ensambarn' - båda har önskat syskon.
Nu vet jag att man inte alltid kan bestämma allt själv.
Men En Undran.
Ni som väljer att endast skaffa ett barn – hur tänker ni då???
Att den stackaren ensam ska ta fullt ansvar när du blir gammal???
Är det inte rätt egoistiskt att endast skaffa ett barn???
Att ha ett syskon är fantastiskt. Man växer upp tillsammans. Man har kul tillsammans. Man delar på bördor tillsammans så som tex. att hjälpa sina föräldrar :)
Man behöver inte umgås jämt men man finns där den dagen man behövs.

Dagen till ära så blir det komik.
Har sett till att ikväll fylla Helens Krog med allehanda släkt och vänner för att förgylla Helenes Krog i allmänhet och Hasses dag i synnerhet.

Stort grattis och en bautakram till dig
Stolt Storasyster
/Carina






3 kommentarer:

  1. Grattis till Lillebror! ;-)

    Va söta ni var på bilderna, speciellt.....*hihi*


    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Ja du, det finns nog många orsaker till att någon bara får ett barn tror jag, men jag håller med om att syskonbiten är viktig. Själv sade jag aldrig mer efter helvetesgraviditeten med min älsta. Han försökte rymma 12 veckor före beräknad datum. 7 veckor var jag inlagd på sjukan med sängläge + havandeskapsförgiftning på slutet var inte lätt. Sen att själva förlossningen var sjukt jobbig och livet med en premis inte var lätt, gjorde att det gick 3 år före jag ens kunde tänka tanken på ett barn till. Jag är glad att jag vågade satsa på en 2:a, för även med komplikationer den gången med, var det i alla fall bättre:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till brorsan!
    Jag har en storebror och även om vi inte umgås så mycket så vet jag att han finns där och det känns skönt. Jag har hela tiden tänkt att om jag ska ha barn så vill jag gärna ha 2 barn om det går. Man har behållning av varann även om man är väldigt olika som jag och min bror. Sen blir det ju förstås inte alltid som man tänkt sig. kram

    SvaraRadera