CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 29 december 2010

Till stan dá...

Idag var en bättre å dag.
Passade på att åka in till stan?
Så fick det bli (någon som känner igen scenariot?!?).
Idag följde Perre med.
Inledde med att (åter) byta Sebbans tröja och när vi ändå var på Åhléns lämpade det sig att visa Perre de fantastiska kreationerna som bara låg och väntade på att hamna i min ägo. Nu var han inte lika lyrisk som jag och såg allmänt vilsen ut bland Mollymjukisarna i sitt Haglöfsställ och Gore-texkängor.
Så jag fick gå tomhänt därifrån. Hålla den tummen hjälpte inte mycket, hmpf…
Tog oss sedan till butiken Red Devil, senast jag var där, någon gång i början av förra seklet var den affären fylld till bredden med schyssta vinterkläder. Nu liknande den mer en rätt ordinär modeaffär för människor i övre tonåren, mycket SVEA (vilka iofs har tuffa saker) – möjligen skulle de på mig utstråla en ’touch’ av Unni ’jag-kan-klä-mig-som-jag-vill-fast jag-är-50’ Drougge å andra sidan får man klä sig som man vill (vill gärna poängtera det).
Plockade vovvan ur bilen och stegade in i den snöprydda ljusbeklädda Kungsträdgården.
Jisses så fint där var, en underbar idyll som hämtad från vilken filmklassiker som helst, glada människor, skridskobana, ljuv musik och statyer täckta med mjuka snömassor .
Det här blev en bättre dag.

Stockholmaren
/Carina






6 kommentarer:

  1. Nog är jag hemma allt ;-)


    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Jag undrar mest om vovvsan fick nåt gott från korvmojjen:) Hon ser himla förväntansfull ut!

    SvaraRadera
  3. Konstigt med dessa män som inte blir lika förtjusta i OM kläder, undrar vad det är med dom?:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Carina, du är smått fantastisk! Stort tack! Jag beställde en från Minzo nyss, de hade EN kvar i min stl och i den färg jag helst ville ha. :-) Men tack igen! Och håret ja, herregud. Det är alltid en smärre katastrof - jag har jättetunt hår. Har alltså tunna hårstrån men MASSOR av hårstrån. Och så löshår på det när jag orkar. Phu.

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och nu säger jag det igen: Längtar hem!
    Finevovven, hoppas det blev en korv.

    SvaraRadera