CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 22 december 2010

Klappat och klart!

Efter att ha upplevt årets mörkaste natt så vänder det – nu gott folk går vi mot ljusare tider.
Fast med all denna vackra snö är det allt annat än ett stort mörker, tvärtom – det är ljust och fint, såg ni föresten alla häftiga ljusfenomen som uppstod tack vare snön och den stränga kylan?
Helt makalöst fantastiskt vackert.
Igår var jag på en gränslös julshopping.
Svisch in i en butik, letade upp det jag skulle ha och svisch ut å så samma procedur i nästa butik å nästa å nästa.
Allt jag skulle ha fanns inte i Farsta Centrum så var tvungen att bege mig till Globen men de hade inte heller det som jag sökte så nu åker jag på att åka in till city i alla fall. Något jag hade hoppats slippa.
Slår nog rekord i år. Tror aldrig någonsin att jag köpt så få julklappar som i år. Det här borde vara en positiv sak, men varför känner jag mig då lite otillräcklig?
Å tänk en annan sak – att man alltid hittar en massa ’fynd’ till sig själv när man ska köpa till andra. Märkligt det där.
Den som kommer få flest klappar i år (från mig) är den som önskat sig minst dvs. min Perre.
Han är värd dem alla.
Jag känner ingen annan människa som helt otvunget kan ge bort sista brödsmulan till någon mer behövande, någon som alltid ger med ett stort hjärta och som aldrig kräver något tillbaka, någon som så uppriktigt kan glädjas med andra som han. Att han sen kan vara ett riktigt surkart, extremt ambivalent, är extremt mån om den bästa kvaliteten, ordning och reda på gränsen till överpedant är en helt annan historia ;)

Provrummet är extremt snabba.
Paketet på plats redan idag.
Återkommer med provning.
Idag har jag också varit i stan. Jag är helt jädrans slut, snacka om att city är en energislukare.
Alla klappar är nu inköpta - det gillar jag =)


Energilös
/Carina

1 kommentar:

  1. Beskrivningen av din Perra låter som en beskrivning av min S! Han är precis likadan:) Håller med om att Stockholm city suger musten ur en. Är helt slut efter en dag där!
    Sen får man tacka för tokerierna i inlägget under! Jag garvade högt framför burken;) Kram

    SvaraRadera