CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 16 december 2010

Så var det roliga slut

Nu är det roliga slut och det har blivit dags att knyta ihop säcken för denna säsong.
Enligt säkra källor kommer dock alla komiker komma tillbaka till våren. OM jag kommer ha någon roll i det hela då ska jag låta vara osäkert.
Små tips från coachen om att ’Don't Quit Your Day Job!’ borde väl tala sitt eget språk, hmpf…
Kan på intet sätt skryta med att jag har varit den mest lyckosamma när det gäller att ragga gäster.
Fasiken, jag som trodde att det här skulle bli en hyfsat enkel match.
Antalet bord jag har kunnat bidra med liknar en (i mina ögon) smärre katastrof. Men det h a r varit e n väldigt trevlig o c h lärorik höst, jorusåattehh…
Nej, bara att inse – någon säljare är jag inte.
Sätt mig på ett kontor, med en behändig dator och en stor härlig pappershög och be mig sortera dessa i fulländade vackra stabila numrerade högar – då har ni rätt man på rätt plats.
Gårdagen bjöd i alla fall på fullsatt hus.
Fick till och med tacka nej till ett sällskap på sex.
Fast inleder man frågan med ’vi vill ha ett bord för sex’ så var mitt givna svar, ’sorry, det är stand up ikväll’
Svenne gjorde sitt bästa konferencierjobb under hösten – pigg alert och rapp, tomten från väster Rune gjorde det han skulle dvs. skämtade om oss svenskar. Jakob var i sitt esse och fick strålande betyg av sällskapet. Martin levde upp till alla förväntningar och var rolig uti fingerspetsarna, och Janne – klassens clown, körde delar ur sin kommande show ’Män är Lejon’ (som för övrigt kommer gå under våren).
Hela Helenes Krog hurrade för brorsan (Leopold passade mycket lämpligt på att gå på toaletten precsiiis då) och sen åkte vi hem.
Ja, det var min onsdagskväll det.

Nu är det torsdag (nähäää???).
Later
/Carina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar