CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 7 december 2010

Ser tillbaka

Alltså, missar man att skriva någon dag blir uppgiften i det närmsta, för mig - snabbt oöverstiglig.
Tankar jag tänkt, saker jag gjort, grejer som hänt blir fort mig övermäktig och jag tar den lätta vägen. Strunt i bloggen.
Lägg dig på soffan och käka praliner istället Carina. Det är du värd.
En mycket god idé – tills magen står i fyra hörd, datorn stirrar stint och man upptäcker att det är onsdag imorgon.
Dra mig baklänges. Hur gick det här till?

Jodå.
Det blev kaffe. I lördags. Som dessert.
Jag tänkte att ’när de nu är i ’stan’ är det väl lika bra att bjuda dem på hela ’paketet’. Eller hur!’
Först bjöds det chevrétoast, sen min älskade fisk & skaldjursgryta. Och whiskey till Perre och Herr.Böna. Och en massa vin, mest till mig och Perre och Herr.BönaFru.Böna körde bil.
De kom strax efter sex och lämnade oss vid halv ett – å så fick vi en så jädrarns söt och helt perfekt ljuslykta.
’Om vi hade trevligt?’
Det kan du haja. Otroligt trevligt.
Det är precis så här en spontanmiddag ska intas.
Bara sådär liksom.
Inga märkligheter

Sällsam
/Carina





1 kommentar:

  1. Åh ett livstecken:) Sen får jag erkänna att det första mitt godismissbrukande öga fångar är alla jäkla praliner på bordet! Herregud vad du har legat i! Kommer nog och hälsar på jag med;) Kram

    SvaraRadera