CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 februari 2009

Fredag 2008-10-17 15:35 - Datorhaveri

Näe, det blev inget Fredagsmail förra veckan.
Min allra finaste lilla dator hade mage att totalhaverera 
Leopold som var den sista användaren av den samma visste naturligtvis ingenting…hmm…
Så ALLA mina bilder, historier, mail etc. blev för ögonblicket ett minne blott, systemkillarna här på jobbet lyckas återskapa en del av det, (om dem kan man säga att de inte kommer vinna något pris i snabbhet, suck tacka vet jag Kronberg.)

Förra veckan var överhuvudtaget ganska turbulent.
Jag blev hotad med polisanmälan, och Sportnik hotades med stämning.
Skälet var att jag hade informerat 'gamla' kunder/föreningar om just Sportnik.
Om de lilla herrn i telefonen hade låtit upplysande och lite trevlig så hade det varit ok, men nu lät han mest burdus och ordet polisanmäla upprepades x-antal gånger, måste erkänna att jag kände mig rätt spak efter samtalet.
Några dagar och samtal senare hade jag repat mod och även blivit upplyst om att vi faktiskt har en fri marknadsföreningslag i Sverige (tack å lov) och att mailadresser som ligger 'öppet' på nätet är just öppna och officiella och inte ägs av någon statlig instans.

I måndags runt elva på förmiddagen ringer Perre, det i sig är varken oroväckande eller konstigt men nu lät han lite skärrad på rösten – Vi har haft inbrottsförsök här hemma!!! (min puls gick upp i 180)
Han hade varit ute en sväng med Dessan, tillbaka från turen var fönstret till altandörren på baksidan krossat och glassplitter hade spridit sig likt vintergatan över hela undervåningen.
Thank's god så hade de inte kommit in, det får vi tacka husets gamla ägare Torsten och hans finurliga hänglåsanordningar för.
Note to my self: Se till att vår rörelsesensorlampan som ligger i sin kartong kommer på plats och kolla larmföretag.

Idag är jag bakis – inte för att jag dränkt mina sorger för allt elände utan för att det är ett elände att behöva säga morsning och goodbye till gamla kollegor.
Igår var vi ute med N3sport/Edda Digital och drack gravöl (eller gravvin, gravdrinkar whatever…)
Är det inte konstigt hur ens arbetskamrater kan gå från skumma, konstiga, dryga puckon till att hamna på min tio-i-topp favoritlista i och med att de upphör att vara arbetskamrater – skumt det där???

Ha en bra helg
må Sharksen vinna imorron
och grattis i förskott till Åsa Gåsa

Kram
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar