CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 februari 2009

Fredag 26 september 2008 - Lön!

Klart att det blev seger i herrarnas första match – well done!
Vore trevligt om det fortsätter i samma anda på söndag borta mot Huddinge.
Nämnde i förra veckan att Perre hade haft aktiemöte hemma. Det betyder att en hemmaråtta som jag då måste bege sig ut och söka upp vänner å bekanta att tillbringa min lördagskväll med.

Eftersom f.d arbetskamraten Åsa köpte hus med ny sambo ungefär samtidigt som vi för ett runt år sedan så var det nu ett gyllene tillfälle att besöka dem.
Jag som känner mig rätt vilsen på den norra sidan av stan lyckades till slut tråckla mig ut till Täby Kyrkby.
Likt familjen von Trapp stod hela klanen Lanneros/Bigs uppradade i hallen, alla barn (typ 7-8 stycken) bugade och bockade och tog artigt i hand. Åsa slängde likt filmens Maria med sitt blonda hår och log moderligt.
Sen bjöds det hemlagad dricka i det gemytliga köket kort sagt, de hade det jättefint hemma så tack för titten Åsa Gåsa :)

Känner ni liksom jag att det finns ett par månader under året som är extra tuffa, dagarna till lön liksom kryper fram. I mitt fall är det september och januari som känns som om de innehåller 50 dagar.
Jag förstår inte men just de månaderna är det lönt i helsike att få pengarna att räcka till. Dammråttorna har party i plånboken och kreditkorten gör vågen när jag kommer in i butikerna.
Men nu är bästa dagen i månaden här, lön igår, klippa håret i dag å SHOPPING i helgen, jiipppiiii!
Ska även försöka att hinna förbi mamsen, hon har köpt ny soffa så ska försöka agera lite möbleringsrådgivare.

Perre ska leka skogsmulle, han och fröken Honda ska tillbringa helgen tillsammans i skog och mark. Å näää - jag är inte så svartis, man vänjer sig vid konkurrensen av hans välsvarvade damer med åren...
Sköt om er
Kram
/Carina
& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar