CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 24 februari 2009

Måndag 2008-12-29 15:38 - Inte fredag... men gott slut och gott nytt på er!

Hej å god fortsättning!
Brukar ni liksom jag få mängder av God Jul sms?
Mobilen brukar pipa från tidig morgon till sena kvällen med glada mess som förkunnar en God och Glad Jul och jag brukar lika glatt svara och önska det samma.
Det ihärdiga julmessandet har pågått i många år och känns som om ett sms på julen mer eller mindre övertagit de gamla traditionella julkorten.
Dvs… det var vad jag trodde tills i år :( – 'krasch', inte ett mess, inte ett enda ynka mess, hallå - finns jag??? (jag har inte bytt nummer…)
Julmiddagen intogs – tyst i telefonen
Julklapparna öppnades – tyst i telefonen
Julchokladen åts upp – tyst i telefonen
Samma procedur upprepades under Juldagen allt medans telefonen låg där tyst och allt ynkligare bredvid mig.
Moloken satt jag dag efter dag och hörde hur den populära hälften av oss dvs. Perres telefon pep stup i kvarten.
Efter tre dagars stint stirrande på min mobil där jag djupt koncentrerad med hela min telepatiska förmåga försökte få fram ett litet surrande så förbarmade sig Perre över mig – mobben pep till 'God Jul Carro önskar Pelle' – suck, lycka… nu är jag glad igen :)
Så, från oss alla till er alla – via nedanstående länk vill vi önska er ett gott slut och ett gott nytt år!
Julkort från Carina & Perre
(på med ljudet och klicka på länken)

Carina&Perre
Dessi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar