CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 19 februari 2009

Friday, September 21, 2007 Formula 1


Halloj!
Två veckor utan Fredagsmail... de e lång tid det... undrar hur ni klarat er?
Men som den Globetrotter man är har man varit på resande fot (igen).
Först en traditionell höstvecka i Grekland tillsammans med Perre, Sebbe & Camilla, Leopold & Johanna.
Grekland e alltid trevligt, dock hade vi (i mina ögon) iår, lite otur med vädret.
Tre dagars regn är tre dagar för mycket... Åker man till Grekland, gör jag det för solen, solen, värmen, solen, grekisk sallad och vitt vin (allt i ungefär nämnda ordning), regn känns som om jag kan klara mig utan just den här veckan.
Bilder från Kefalonia hittar ni här: http://www.facebook.com/album.php?aid=21763&l=7e798&id=556160329 - som ni kommer se är det från Johannas Facebook, själv har jag inte orkat/haft tid att lägga upp dem på min sida.
Efter en vecka i solen (nåja...) så var vi hemma några dagar...
Därefter, dags för Perre att utnyttja sin födelsedagspresent - se på Formel 1 på SPA Francorchamps banan i Belgien.
Vad kan man säga om Formel 1 då?
Jo den bästa liknelsen jag kommer på är med en gigantisk rockfestival.
1) Ljudnivån är nästintill outhärdligt hög
2) De är så mycket folk att man får tränga sig fram, man måste promenera typ miltals och maten är dyr och smakar skunk.
3) Folk bor i fallfärdiga tält och verkar ständigt vara på fyllan
4) Istället för svarta t-shirts med Iron Maiden tryck går folk runt i knallröda Ferrari skjortor med matchande kepsar.
5) Ingen ser något, ingen vet vem som leder (sjunger) och ingen verkar heller bry sig om det, de för att det hela ändå, sammantaget, är en helt FANTASTISK upplevelse.
Efteråt, måste man gå banan.
Ja, ni som känner Perre och vet om hans nästintill obsessa ådra om att göra allt grundligt 'tvingade' ut mig på banan (de öppnar upp den för publiken efteråt), där ska man gå, helst barfota för att riktigt finna känslan av hur dessa monster till bilar har vräkt sig fram, känna gummeresterna från däcken under fötterna och fotografera sig tillsammans med bromsspår och diverse reklamskyltar. Efter sju kilometers vandring runt banan är man mör, det kan jag lova.
Vi hade tur med vädret, Perre var nöjd och det var urtrevligt att hälsa på hans släkt (stort tack Paul & Co för mat, boede, lån av bil, trevligt sällskap å allt annat).

Så, untill next friday - lite blandad kompott.
Ha det gott
Kram
/Carina
& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar