CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 24 februari 2009

Fredag 2008-11-14 15:04 - Brorsan i Caribien

Halloj,
Ännu en vecka att lägga till handlingarna
Liedholm-Ericlid och Erikssons vecka har sett på följande sätt.
I måndags var vi på möte för samfälligheten Cirkelbågen.
Som vanligt tillhörde vi skaran 'yngre' besökare…
En reflektion är att det är så få som kommer och visare intresse, en kedjereflektion är att SKÄMS på er alla som blir kallade till förening möten och inte dyker upp. Som gammal föreningsmänniska kan jag intyga att man lägger ner både kvällar, helger och arbetstid på att se till att den förening som just DU tillhör ska fungera och det minsta man kan begära är att den kallade skaran dyker upp. För mig är det respektlöst, oartigt och fräckt att inte utan giltigt skäl dyka upp, att visa uppskattning och intresse för att andra engagerar sig tillhör vanligt hyfs – basta!!!
I tisdags hade jag en lunchträff med en gammal kompis, eller egentligen var det en kompis till en gammal pojkvän.
Minns inte hur han hittat mig men i somras fick jag ett mail och vi bokade in en lunch, som inte blev av förens nu.
Lite nervös stod jag i entrén på Kvarnen och kom på att det förmodligen var närmare 25 år sedan som jag senast såg människan, Som tur är så är jag mig så hiiiiimla lik så han hade inga problem med att känna igen mig.
Hur som helst så var det lite trevlig med en 'catch up' av gamla minnen.
Leopold har lyckats med konststycket att slipa klart väggarna i 'hans' rum samt tapetsera en vägg, så om inte himlen faller ner kanske vi kan räkna med färg i rummet till helgen…
Loppan har förövrigt namnsdag imorgon – grattis i förskott 
Sebban ringde här om dagen och påpekade att vi inte varit å hälsat på honom sedan han fyllde år.
Mamma Carina skämdes som när Dessi snodde oxfilén på diskbänken och lovade förstås att komma förbi i helgen.
Annars har man blivit terroriserad av MMS från brorsan under veckan.
Han med familj lapar just nu sol på ett superduper flashigt lyxfartyg någonstans i den Karibiska övärlden. Medan de vältrar sig i paraplydrinkar och exotiska snacks så är jag mest nyfiken på hur den bohemiska Liedholmska kvartetten klarar 'dresscoden' till middagarna…. Näää jag e inge avis alls…
Så, ha en bra helg allesamman!
Carina
& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar