CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 24 februari 2009

Fredag 2008-12-05 10:46 - Kollektivfärdsdebut

Japp, då har man gjort sin kollektivfärdsdebut.
För första gången sedan vi flyttade till Fagersjö har vi med buss och tunnelbana förflyttat oss in till stan.
Busschauffören stirrade på mig som om jag var från en annan planet då jag hivade fram en tjuga, Högdalen tack… Pengar !?! – här kan man inte betala med pengar - remsa eller mobil är vad som gäller!
Medan bussen började köra stod jag balanserandes och lyckades fumla iväg ett mess till det angivna numret och vips fick jag en obegriplig kod tillbaka, busschauffören nickade gillande och vinkade oss bakåt i bussen.
Samma obegripliga kod visades upp i tunnelbanan, insåg att vi borde ha haft två mess att visa upp eftersom jag å Perre rimligen är två personer men varken busschauffören eller tunnelbanespärrsmannen protesterade, å jag fattar ju ingenting ;)
Vi ställde oss på perrongen för att invänta tåget, några minuter senare rullar tunnelbanan in och vi kliver på, där möttes vi av konstiga dofter, människor som stint stirrade ut genom fönstret eller med trötta håglösa ögon bläddrade i ett gammalt nummer av Metro.
I detta nu insåg jag att jag älskade min bil mer än någonsin, MIN bil, som tar mig vart jag vill, när jag vill – där jag kan lyssna på radio, böcker eller snacka med vem jag vill hur högt jag vill i MIN mobil, det är livskvalitet de!
Apropå inget så kan jag meddela att det aldrig är försent att ändra sig (förutom över detta att åka kommunalt då…)
Carina anti tanti sushi har gjort ett lappkast – jag som nästan totalvägrat sushi har numera har satt upp det på min fem-i-topplista, jajjemen!

Har köpt en ny säng till Sebbans/gästrummet på Blocket, tackar brorsan för hjälpen
I helgen kommer tomtarna fram

Må så gott
å sköt om er
Kram
/Carina
& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar