CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 februari 2009

Fredag 2008-10-03 11:27 - Jag en curlingmamma

Jaha, då har man enligt de senast rönen gått från att vara en stolt Curlingmamma till en övervakande Helikoptermamma.
Fastnade vid en artikel i ett magasin (ni vet en så´n glassig tidning för kvinnor), där jag igenkännande kunde läsa att en sådan som jag numera går under benämningen Helikoptermamma.
Ständigt beredd att lyfta, sväva iväg och snabbt landa för att hjälpa till med pengar, kontakter, blanketter, vitaminer, goda råd och husrum.
Flyger och far land och rike runt för att skjutsa, hämta, lämna, uppmuntra, uppmana och trösta. Och allt detta med en naturlig självklarhet!
Så, om det är någon som ens tänkt tanken på att klanka ner på oss Helikoptermorsor kan jag säga.
Se oss som en tillgång och resurs, vi är en livscoach som inte behöver göra en 'personlig inventering' innan man skrider till verket å så vi tar inte 500:-/timmen för våra goda råd ;)
En god Helikoptermamma gör detta för sin egen skull och landar säkert då, i det här fallet sonen har hittat en trygg landningsplats.
Slutligen berättar reportaget att enligt en större undersökning så klarar sig barn till involverade och engagerade föräldrar ofta sig bättre i livet än de som har fått lita på sig själva, precis som jag också alltid har trott :)

Perre kom föresten hem helskinnad om än något mörbultat från förra helgens Off Road tripp.
Den kommande helgen har Loppan å Sebban lovat att hjälpa till med att göra ordning sista rummet hemma (det rummet som fortfarande är belagt med täckpapper och tapeter al á rivningshus). Ska bli skönt att ÄNTLIGEN få det klart (tror det när jag ser det…)!

Ha en bra helg
Kram
/Carina
& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar