CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 februari 2009

Friday, April 26, 2008 - Hundvakt


Hej hej!
Fredag igen - härligt :)
Solen skiner, extra härligt =)
För några veckor sedan ringde mamsen å frågade om hon kunde komma över som ikväll å ta med sig brorsans ungar, det då hon lovat att vara barnvakt.
Svaret var självklart JA.
Någon dag senare ringer brorsan (ja, samma brorsa som ska lämna ungarna till mamsen) å frågar om vi kan vara hundvakter som idag, det då de ska vara borta över natten (jasså, vilken överraskning ;). Svar absolut JA.
I morse ringde brorsan igen å berättade att den yngsta var sjuk, kunde han månne följa med samma lass som hunden nu på morgonen..
Okej,svar JA.igen.
Så, just nu sover Perre sin skönaste sömn (ja ja, han har jobbat natt...) jag tar hand om två hundar å en Albin som är lite krasslig.
Nu ska jag väl inte direkt klaga. Jag å Dessan sitter/ligger i solen (vem som gör vad får ni lista ut själva), Tompe ligger i skuggan och Albin ligger på soffan.
Går detta att koppla till något manligt/kvinnligt???
I morgon är det städdag här i området - suck...
Jag är ingen god förebild när det gäller städdagar i samfälligheter eller bostadsrättsföreningar.
Det ska städas och fejas, sopas å fixas. Det ska skapas grusfria gångar å goda kontakter oss grannar emellan, så... jag skickar ut Perre he he...
Själv ska jag tillbringa helgen i Farstahallen (en anledning till att 'slippa' städa god som någon annan), världens bästa Sharks Open ska ju ännu en gång avhandlas.
Blev tillfrågad om jag ville å kunde ställa upp å hjälpa till - naturligtvis JA :)

Så avslutar med en klassiker
"Ses i Farstahallen"
Ha en bra helg på er
Kram
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar