CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 27 februari 2009

Fotbollssymposium

Hej!
Jodå, Fotbollssymposiet på Bosön förra helgen avlöpte väl.
Det var 250 personer, fotbollsledare från hela landet och jag lyckades nästa nysa på dem alla.
På plats fanns celebriteter som ungdomsakademiansvarige för spanska Atletico Madrid och Liverpool FC, Sören Åkerby, Kim Bergstrand och vi från Sportnik då :)
Svenska mästarna Kalmar FF:s klubbdirektör svimmade i den stora aulan, i övrigt hände inga sensationer. Jo föresten, BP´s klubbdirektör lovade att de var tillbaka i allsvenskan för att stanna – den som lever får se…
Annars är jag inte mycket för det där med fina titlar, i alla fall inte sedan vuxen ålder.
Annat var det när jag var yngre för att inte säga liten.
Minns att vi i skolan, tror det var i lågstadiet pratade om vad våra föräldrar hade för yrke och titlar.
Uppdraget var att gå hem och fråga sina föräldrar vad de jobbade med och vad de hade för titel. Vissa klasskompisar skröt redan samma dag om att de minsann hade föräldrar som var både VD och direktörer.
Väl hemma frågade jag förstås vad pappa som är målare hade för titel, Mälarmästare sa han, hmm… nää det dög inte för mig.
Men vadå Målarmästare, men vad har du för titel.
Vid den här tiden hade han en egen firma, Huddinge Måleri, firman hade en anställd och pappa kunde därför titulera sig VD – det var fine med mig och jag skuttade glatt till plugget dagen efter och berättade att min pappa minsann också var VD, Målarvd!

I veckan fick jag äntligen mina nya visitkort från Sportnik – Supportchef Carina Liedholm-Ericlid.
Å vips upplevde lite av den glädje som en ’tjusig’ titel innebar… men om sanningen ska fram så är den titeln värd ungefär lika mycket som min pappas VD titel var en gång i tiden…

Veckans utmaning: Att stå emot lock och rop från alla runda, bulliga, gräddiga och smarriga semlor som för tillfället har intagit stans Konditorier. Funderade ett tag på att beställa en semla utan bulle och mandelmassa men kom på att jag lika gärna kan gå hem och vispa min egen grädde.

Ha en god helg
å för er som är Sharksfans
missa inte kvällens drabbning i Farstahallen 19.00
/Carina

Slutligen vill jag sända mina varmast hälsningar till Viktor Wendells föräldrar och anhöriga.
Viktor född -86 spelade under många år med Farsta både med 85:orna och även med mina 87-killar under BJ-tiden. Hans föräldrar liksom jag var alltid med, skjutsade jämt och ställde alltid upp. Det finns inte ord för den sorg som jag känner med dem.
Viktor avled förra helgen i en skoterolycka.
Unga människor ska inte dö…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar