CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 februari 2009

Friday, April 30, 2008 - Kort vecka


Kort vecka - känn på den!
2½ arbetsdag, full lön å 2½ arbetsdag - så borde alla veckor vara.
En bieffekt på en kortvecka är att fredagsmailet dyker upp på en onsdag :)

Det blev en omtumlande start på den här veckan.
Natten mot måndag fick Sebban ont i magen, inte lite pipiont som går över med en klapp på kinden av mamma å en magnecyl utan vrålont så att det var akuten som gällde.
02.30 äntrade vi SöS akutmottagning, det inställde på en LÅNG natt i sjuksköterskestrejkens tecken.
Men ganska snabbt var det en vänligt inställd sköterska som förbarmade sig över Sebbans tillstånd. Efter undersökning och provtagning så trodde man först på magsår, efter röntgen var man mer frågande, inget tydde på blindtarmen.
Hur som helst blev han inlagd och jag åkte till jobbet.
Jobbardagen blev snarare en jobbförmiddag, det då jag knappeligen var i mitt mest alerta tillstånd, de efter en sömnlös natt på en stenhård pinnstol i ett kalt väntrum (det blir lite bakiskänsla när man sovit för lite).
Efter några turer så konstaterade läkarna blindtarmen, så igår natt blev det operation.
Nu är Sebban på benen igen, men som konvalescent kan mamma kan se fram emot en lugn Valborg he he...

Ikväll ska det minglas vid Valborgsmässoelden här i området (jag har sagt att Sebbe är sååå välkommen att följa med...)
Klassisk grillning, något glas vin å sen några dagar av lugn å ro - sånt gillar jag.

Kram
/Carina
& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar