CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 24 februari 2009

Fredag 2009-01-09 13:12 - Fredagsstart 2009

Suck & trist, då är en av årets höjdpunkter och min favorithögtid över.
Julmatens rester är uppätna, hyacinterna utblommade och den tidigare så stolta kungsgranen som vackert prydde sin plats i hemmet börjar se lite blek och tråkig ut.
Julklapparna har hittat sin plats i huset och det lugn som hade lägrat sig börjar nu sakteligen återgå till den mer normala vardagsstressen (ja ni läste rätt, jul för mig är lugn och harmoni – det är vardagen med alla måsten som är den stressiga tiden).
Julchokladen är uppäten, nja sånär som på bitarna 'Körsbär i likör', 'Likörtryffel' och 'Romrussin' samt Anton Bergs ask 'Apricot in brandy' och 'Finlandias kulörta Marmeladkulor' – urk… finns det någon under 75 som äter dessa vedervärdiga praliner (bortsett från Frallan och de klassiska 'måste-smaka-det-kanske-ändå-är-lite-gott-nu-när-alla-andra-godbitar-är-slut' dvs. misstagen man gjorde i 10-årsåldern), jag bara undrar???

En dryg vecka har gått på det nya året och jag är som vanligt full av förväntningar, nytt år wow – kul och 2009 dessutom, 9 som är mitt tur å lyckonummer!
Ett litet löfte till mig själv är att jag ska försöka att bli lite mer eftertänksam, lite snällare liksom och inte häva ur mig första bästa instinktiva syrliga kommentar som poppar upp i mitt huvud.
Nää Carina ska bli lite klokare och klura innan kommentarerna likt sinnesförvirrade grodor hoppar ur mig ELLER varför inte försöka lära mig att vara tyst helt å hållet – man kanske inte måste ha en åsikt om allt och alla, eller???

Den gångna veckan har Dessi varit i Åre och glassat runt med Hacke.
Själv var jag igår inne på kontoret för första dagen sedan den 21 december.
Perre skulle ha jobbat två dagar denna vecka, men efter en dag på jobbet tog han semester resten av veckan
När Sebban inte har spelat PS3 så han har glidit runt och softat, han börjar jobba först på måndag
Loppan har som vanligt suttit klistrad vid datorn på sitt rum…
Lugn och ro har präglat veckan så vad passar bättre på det nya året än lite filosofiska tankar från en av mina favvofilosofer, Snobben

Sköt om er gott folk å ta mig i örat om jag inte är snäll :)
Kraaam
/Carina
& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar