CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 19 februari 2009

Friday, November 30 - Flyttfredag



Uppe med tuppen å äntligen fredag.
I dag är första dagen för livet på landet hmpf....
nja, kanske inte landet då...
Det har varit en lång väntan, emellanåt nästan outhärdlig och nästan overklig väntan.
Men, igår var vi på banken - så nu är man hemmansägare :)
Det här fredagsmailet kunde även ha fått en annan rubrik, nämligen 'Mitt liv i flyttkartonger'
Det är en historia för sig, det här med att packa är inte lätt.
Jag älskar saker, jag är en hängiven saksamlare. Om ni bara visste hur mycket saker det finns som 'kan vara bra att ha', det svåra är att veta när den där 'kan-vara-bra-å-ha-stunden' kommer, men att den kommer vet jag, helt plötsligt står man där och är i ett desperat behov av ett rosa plastband, ett par illgröna pumps eller en orange vas.
Jag samlar också på skor, efter en i mina ögon rejäl rensning så återstår där nu bara 12 par stövlar och 50 par skor (då är inte alla flip-flop inkluderade).
Å nej, jag kan INTE slänga mer saker. Saker, skor, kläder har också känslor att slänga ett par skor som kanske burit mig fram till viktiga händelser här i livet går bara inte, man gör inte sånt. Och tänk alla söta små tavlor, blommor och muggar som har blivit personligt handplockade, hur tror ni att de känner sig om jag bara kasserar å helt plötsligt ratar dem för att de inte är av senaste kulör eller form, skulle folk bedöma mig på samma sätt så skulle jag förmodligen vara kasserad, avpolletterad och dissekerad för länge sedan.
Så nix - här går vi varsamt fram med rensningen (japp boyz, många flyttkartonger blir det =)

Då internet snart stängs av för flytt så blir det här sista Fredagsmailet från Molkomhill.
NY adress från och med den 1 december är:
Carina Liedholm-Ericlid
Per Eriksson
Skrattmåsvägen 47
123 49 Farsta
08-94 07 65
Mobiler som förr

Ha en bra helg på er - vi ska ha en veckas renoverings- och flyttsemester.
OCH förstås, självfallet är DU-NI-ALLA hjärtligt välkomna över när vindarna bär och andan faller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar