CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 24 februari 2009

Fredag 2008-11-07 11:29 - Polisradio!

Hej på er!
Fredag å jag är på terrorstigen igen.
Visst har vi alla våra laster, böjelser och svagheter.
En del vill ogärna prata om dem medan andra älskar att tala om dem – lite osäker på vilken kategori jag tillhör här…
En av mina små svagheter är i alla fall att jag är löjligt förtjust i att lyssna på polisradio, helt perverst fånigt intresserad av vad som händer och sker runt omkring mig, jag föddes nyfiken och så har det fortsatt..
Kan sitta som klistrad vid datorn och lyssna spänt på vad ledningscentralen manglar ut till bilarna, är det dessutom något på gång i mina trakter så är det gränsfall till att jag ger mig ut och hjälper till med spaningen he he…
När jag var liten var faktiskt drömyrket polis, ridande polis.
Men efter att ha konstaterat att det krävdes många år på skolbänken en grym fysik och att vara mörkrädd inte direkt hamnade på plussidan så gav jag upp den tanken.
Istället blev jag många år senare Lagledare å styrelsemedlem – vilket i vissa fall nog går att jämföra med nästan polisiära uppgifter ;)
Nu ska jag dra iväg på möte, det är sådana viktiga saker man får pyssla med en fredagseftermiddag…
Ha en bra helg på er
Sköt om er
Kram
Carina
& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar