CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 februari 2009

Fredag 2008-09-19 - Tillbaka!

Hallå där gott folk – ÄNTLIGEN är jag tillbaka 
Smicker funkar alltid…

Jo, det var som bekant några veckor sedan sist och mycket har hänt.

I vår iver att klara av 'alla' Grekiska öar hade vi i år siktat in oss på Karpathos, Karpathos tog slut så vi fick istället nöjet att bocka av Kreta från vår ö-lista.
Helt utan förväntningar måste jag säga att Kreta var en mycket positiv upplevelse. Vi hamnade på ett topptrevligt hotell någon mil väster om Chania.
Till grannar fick vi Berit å Berra (de hette säkert något helt annat men såg ut att kunna heta just Berit å Berra).
Berra började varje dag med en grekisk frukost, den bestod således av ouzo och en salamiliknande grekisk korv (!!!)
Berra tyckte att solkrämer var överreklamerat och badade alltid i sina gympadojor modell Buffalo (ni kanske minns dessa hemska saker som alla kids gick runt med på fötterna i mitten av 90-talet).
På hotellet bodde även en äldre dansk herre, en snudd kopia av Ernest Hemingway. Den danska herrn gick under smeknamnet 'The Fisherman', han drack gärna en go´ pils det tillsammans med sin rundnätte vän, även kallad 'Fishermans Friend'.
Sammanfattningsvis så var det en underbar vecka och stranden Elafonissi är en av de vackraste jag varit på.
Vi hann knappt landa innan vi överrumplades med långväga gäster.
Kusin Paul (å ni som har hängt med i Fredagsmailen vet att vi talar Perre-kusin, själv har jag som sagt inte begåvats med en endaste ynklig kusse) och Marina landade på Svensk mark och intog vårt gästrum för en knapp vecka.
Superduper trevligt med gäster, fick träna min krassa engelska, dricka vin och gå på trevliga shoppingrundor med Marina…

Samma vecka gjorde jag mitt intågande hos min nya arbetsgivare Sportnik.
Same, same but different kan man säga.
Jättemycket, jätteroligt å jättehöga förväntningar på mig, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii……………………
Har varit på VM-kval i fotboll med sönerna, Sverige-Ungern.
3-0 sa Sebban
Vaaa, e du knäpp eller!?!, sa lillebrorsan Leopold, Sverige vinner inga matcher med 3-0.
Klart de gör säger kontrade Sebban (den mindre fotbollskunnige av dem) å alla mål görs i sista halvlek.
Loppan log lite överseende åt brorsans fotbollsokunskap och meddelade att det skulle bli 2-1 till Sverige.
Resultatet då, 0-0 efter första 2-0 till Sverige med bud på 3-0 med bara några minuter kvar.
På övertid gör Ungern 2-1…. Gissa vem som gick hem med det bredaste leendet 
Perre har haft premiäraktiemöte (de kallar sig för VPK – Värdepappersklubben) här hemma.
Huset står kvar, inga krossade glas, inga spyor på mattan.
Kan inte säga annat än att pojkarna börjar bli män ;)
Sebban har fyllt 22, grattis i efterskott 'min' SuperSebbe
Svärmor Gurli fyllde 70 igår, STORT grattis till dig.
På söndag skulle vår Morris fyllt 95, skänker en varm tanke till henne.

På lördag har Sharksen hemmapremiär.
Div.1, Div.2 eller Div.3 spelar ingen roll - platsen i secket är min oavsett, YEPP ni hörde!
Ses i Farstahallen
Kram
/Carina
& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar